۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۶۳۸
دبیر همایش علمی امام رضا:

هویت دینی، انسان را هدفمند می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره کل ارشاد استان تهران گفت: قطعا رفتار و اعمالی که از گروه‌های تکفیری همچون داعش سر می‌زند به دلیل عدم هویت دینی است، زیرا وقتی که فرد و یا یک اجتماع از هویت دینی بهره‌مند شد، هرگز به‌سوی قتل و جنایت نمی‌رود.
برزين ضرغامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برزین ضرغامی، رییس اداره کل ارشاد استان تهران، صبح یک شنبه 1 شهریور در مراسم افتتاحیه همایش عملی امام رضا(ع) و پاسخ‌گویی قرآن به پرسش‌های عصر حاضر، گفت: بسیاری از مشکلات بزرگ بشری روزگار ما به نبود هویت بر می‌گردد، هویتی که عده‌ای آن‌را رابطه فرد با محیط پیرامون و افراد مختلف می‌دانند.



وی افزود: در دنیای امروز که هجوم رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی بشر را احاطه کرده است، پرداختن به بحث عقیده به بزرگ ترین مسأله در خصوص افراد تبدیل شده است است، افزون بر این بحث هویتی را می‌توان در سه ضلع عقیده، رفتار و گفتار نیز بررسی کرد.



ضرغامی هویت دینی را در خدمت نظم دهی به زندگی دانست و ادامه داد: هویت دینی مهم‌ترین رکنی است که از طریق آن می‌توان به سعادت رسید، بر این اساس بشر نیز اگر می‌خواهد خلیفه الهی شود، باید با استفاده از هویت دینی خود را در مسیر کمال الهی نگه دارد.



اخلاقیات میوه دین است


دبیر همایش علمی امام رضا(ع) با اشاره به زوایای مختلف هویت دینی، گفت: هنگامی که تمام شئون دینی رعایت شود و تمام اصول بر اساس اسلام و دین پیش برود، در پایان به نقطه‌ای خواهیم رسید که اخلاق است و به واقع آن‎را می‌توان میوه دین نامید.



وی در خصوص سیره عملی امام رضا(ع)، خاطر‌نشان کرد: امام هشتم معصومی است که بشر می‌تواند از طریق ایشان هویت دینی خود را محکم کند و با بررسی آثار و روایات این امام بزرگوار، همیشه در مسیر سعادت باقی بماند.



ضرغامی ادامه داد: در خصوص شبهات عصر حاضر و پرسش‌های بشر امروز نیز می‌توان با تامل و تفکر در زندگی امام رضا(ع) و بهره‌گیری از منش رفتاری ایشان، به این سولات نیز پاسخ داد.



دبیر همایش علمی امام رضا(ع) با بیان این موضوع که تمدن‌های بزرگ تاریخ نیز ریشه‌های دینی دارند، تاکید کرد: عده‌ای بر این باورند که تمام تمدن‌های بزرگ دینی از یک هویت دینی برخوردارند، ضمن این‌که اثبات شده است که هویت دینی می‌توان تمدن‌های بشری را شکوفا کند.



داعش، چهره متضاد اسلام است

وی با تقبیح رفتار‌های ددمنشانه گروه‌های تکفیری در جهان امروز، تصریح کرد: قطعا رفتار و اعمالی که از گروه‌های تکفیری همچون داعش سر می‌زند به دلیل عدم هویت دینی است، زیرا وقتی که فرد و یا یک اجتماع از هویت دینی بهره‌مند شد، هرگز به‌سوی قتل و جنایت نمی‌رود.



رییس اداره کل ارشاد استان تهران در پایان با تقدیر از تمام فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری همایش علمی امام رضا(ع) و پاسخ گویی قرآن به پرسش‌های عصر حاضر، خاطر‌نشان کرد: تمام تلاش‌ها بر این اساس شکل گرفته که بتوانیم سیره علمی و عملی امام هشتم شیعیان را در جامعه بسط و گسترش دهیم./865/پ202/ب4

ارسال نظرات