۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۸۲۶۶۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

تقویت نماز و انس با قرآن بهترین راه متقی شدن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که تقویت نماز و انس با قرآن بهترین راه متقی شدن است، گفت: اگر کسی طلبه واقعی شود، زندگی او هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی تأمین است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه که در مدرسه صدر برگزار شد، گفت: تقویت نماز و انس با قرآن بهترین راه متقی شدن است.

 

وی در ادامه طلبه شدن را از الطاف امام زمان(عج) دانست و افزود: برای طلبه شدن خیلی از مقدرات نیاز است و معمولاً خانواده ها با ورود فرزندانشان به حوزه مخالفت می کنند.

 

آیت الله طباطبایی بیان داشت: حضور فعال روحانیت در بین مردم باعث بیداری مردم در زمان شاهنشاهی شد و این بیداری موجبات انقلاب را فراهم آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه ابراز داشت: در صراط مستقیم، مبارزه با نفس جهاد اکبر است ولی هدایت دیگران و آشنا کردن آن ها با معارف دین، ارزش بیشتری دارد.

 

وی افزود: حوزه مکان بسیار مقدسی است، ولی لزوماً همه افرادی که در آن هستند انسان های با تقوایی نیستند و طلبه ها باید در الگو گرفتن از دیگران مواظب باشند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد، گفت: بهترین الگوها برای طلبه، وجود مطهر اهل بیت(ع) هستند که هرگز مورد اغوای شیطان قرار نمی گیرند.

 

امام جمعه اصفهان بیان داشت: اگر کسی طلبه واقعی شود، زندگی او هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی تأمین است.

 

وی ابراز داشت: طلبه واقعی شدن سخت است، چرا که طلبه واقعی باید از لحاظ علم و عمل قوی باشد و رسیدن به این مهم، نیازمند تلاش های شبانه روزی است.

 

آیت الله طباطبایی در پایان با بیان این که طلبه برای متقی شدن، باید نماز خود را تقویت کند و انس با قرآن را فراموش نکند، گفت: طلبه باید از اسباب لهو و لعب دوری گزیند و از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند./867/پ202/ش

ارسال نظرات