۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۸۲۶۷۰

نخستین «همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین «همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی» با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشورمان برگزار شد.
جشنواره رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نخستین «همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی» پیش از ظهر امروز با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، فاطمه رهبر رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشورمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

 

گفتنی است این مراسم با سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز و قرآن از سوی سید احمد موسوی درچه‌ای قاری ممتاز بین‌المللی قرائت شد.

 

در ادامه سیده صدیقه حجازی مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دبیر همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی به ارائه گزارش درباره این همایش و سه پیش‌ همایش گذشته پرداخته و همایش جشنواره رضوی را در راستای تجلیل از زنان مروج فرهنگ رضوی عنوان کردند.

 

همچنین در ادامه خانم عالیه محرابی از شاعران اهل یزد به عنوان شاعر برگزیده کشوری به شعرخوانی رضوی پرداخت.

 

ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سخنران دیگر درباره عشق و محبت شیعیان نسبت به اهل‌بیت(ع) پرداخت و آن را موهبتی از جانب خداوند به شیعیان عنوان کرد.

 

سپس ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، به بیان القاب و ویژگی‌های امام رضا(ع) پرداخته و از همه زنان خواست که مروج فرهنگ رضوی به صورت علمی و عملی در سطح بین‌الملل باشند.

 

فاطمه رهبر رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان سخنرانی بعدی درباره حقوق زنان در جهان اسلام صحبت کرده و خواهان ترویج حقوق اسلامی زنان در سطح بین‌الملل و به خصوص در جهان اسلام شدند.

 

در این مراسم از 5 بانوی مروج فرهنگ رضوی در خارج از کشور و 8 بانوی ایرانی فعال در این زمینه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

شایان ذکر است که در این همایش از کتاب «امام مهربانی‌ها» که گروه انتشاراتی بین‌المللی هدا به عرصه چاپ و نشر رسانده بود رونمایی شد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات