۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۸۲۶۹۰
معاون مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

ترویج معنویت در جامعه از رسالت های مهم حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ترویج معنویت در جامعه را از رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: طلاب وظیفه سنگینی در راستای انجام این رسالت دارند که باید در این راستا تلاش های شایسته ای صورت گیرد
معاون حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام نورالله براری، معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به فعالیت های این مدرسه علمیه اظهار داشت: 150 طلبه سطح عالی در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل مشعول تحصیل و فعالیت علمی هستند.


وی افزود: مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء فعالیت دارد که تلاش داریم فعالیت ها و برنامه های خوبی را در آن اجرایی کنیم.


معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که یکی از رویکرد مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در راستای توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی است، بیان داشت: پژوهش محوری به عنوان یکی از ارکان اساسی پیشرفت و توسعه مورد توجه قرار دارد که طلاب از ظرفیت های موجود برای گسترش سطح فعالیت های علمی و پژوهشی خود استفاده می کنند.


حجت الاسلام براری با تأکید بر این که فعالیت های مرکز تخصصی حوزوی امام حسن عسکری(ع ) آمل نیز در دو رشته فلسفه و کلام در محل این مدرسه علمیه در حال پیگیری است، تصریح کرد: این مرکز با حضور چهل نفر از حوزویان و دانش پژوهان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت دارد.


معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: طرح ساخت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل به عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی حوزوی شمال کشور در دستور کار قرار دارد که رشته های مختلف تخصصی را با ظرفیت پذیرش سه هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد.


وی با بیان این که در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی به مسائل فرهنگی و ورزشی نیز توجه می شود، گفت: دوره ترویج اخلاق اسلامی هر هفته در سطح حوزه علمیه و با حضور اساتید و سخنرانان این عرصه در حال برگزاری است که طلاب از این فرصت ارزشمند در راستای گسترش مکارم اخلاقی بهره گیری کنند.


حجت الاسلام براری از افتتاح استاد سرا و خوابگاه طلاب این مدرسه علمیه خبرداد و تصریح کرد: این مرکز دارا هشت اتاق است که ظرفیت استفاده هفتاد نفر از اساتید و طلاب مدرسه علمیه در آن وجود دارد.


 معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که به مناسبت های مختلف مسابقات ورزشی در این مدرسه علمیه برگزار می شود، گفت: مرکز ورزشی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل نیز با ایجاد لوازم مختلف ورزشی در راستای استفاده طلاب راه اندازی شد که با استقبال شایسته ای روبه‌رو است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز حوزه های علمیه از جایگاه ارزنده و گرانقدری برخوردار هستند، بیان داشت: باید از ظرفیت های حوزه های علمیه و طلاب در راستای ترویج اندیشه های ناب دینی و گسترش اسلام ناب محمدی بهره گیری شود.


حجت الاسلام براری با تأکید بر این که حوزه های علمیه مرکزی برای پرورش عالمان دینی است، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید برای مقابله با شبهات و تهاجم فرهنگی دشمنان کوشا باشند و در راستای تحقق رسالت خود حرکت کنند.


معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: ترویج معنویت در جامعه از رسالت های مهم حوزه های علمیه است که رسالت سنگینی در راستای انجام وظایف خود بر عهده دارند که باید در این راستا تلاش های شایسته ای صورت گیرد./1314/ت302/ح

ارسال نظرات