۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۸۲۷۲۰
وزیر علوم تحقیقات فناوری:

کاربردی کردن علوم انسانی نقش مهمی در پیشرفت دارد

خبرگزاری رسا –وزیر علوم تحقیقات و فن آوری گفت: کاربردی کردن علوم انسانی نقش مهمی در پیشرفت دارد.
فرهادي وزير علوم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» که پیش از ظهر امروز یکشنبه اول شهریور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: دستاوردهای خوبی در زمینه انرژی هسته ای به دست آورده ایم.
وی تأکید داشت: تحت نظارت مقام معظم رهبری، مدیریت رییس جمهوری و حمایت مردم ایران فعالیت های خوبی در عرصه دانش هسته ای صورت گرفت.
وزیر علوم بیان کرد: توافق وین دارای ارج و عزت برای ایرانی ها بود و این توافق بزرگ ترین سند حقوق بشر است که با سلاح های کشتار جمعی مقابله می کند.
فرهادی با تشکر از وزیر امور خارجه و زحمات او در این عرصه، گفت: زحمات ایشان را ارج می نهیم، کاربردی کردن علوم انسانی نقش مهمی در حل مشکلات داخلی دارد.
وی با تأکید بر این که وزارت علوم تحقیقات و فنآوری از ظرفیت پژوهشی برخوردار است، اظهار داشت: نظرات اندیشمندان در اتاق های فکر مورد حمایت ما است.
در ادامه این نشست حسن سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی برای بار سوم محل تبادل نظر استادان و دانشجویان قرارگرفته است.
وی افزود: در بیانه مشترک سه رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی این مذاکرات نشانگر کارآمدی و نقش علوم انسانی در جامعه بشری است.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: علوم دیگر هم در شکل گیری تاریخ سهم دارند اما در جامعه ما نقش علوم انسانی نادیده گرفته شده است، افراد اهل تخصص و بینش تحولی عظیمی به وجود آوردند که در تاریخ روابط بین الملل تاثیر و در ساختن تمدن اسلامی نقش شگرفی داشته است.
سلیمی با اشاره به نگاه ضد ماتریالیستی برخی نویسندگان غرب گفت: با فهمیدن دنیا شیوه فهم ما از جهان و کنش گفتاری به وجود می آید که سازنده دنیای ما است.
وی اظهار داشت: در مذاکرات اخیر نشانه داده شد که گونه ای متفاوت از سخن گفتن دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد و گفتمان انقلاب اسلامی که مفهوم پایه آن استکبار ستیزی است، امکان پیدا کرد تا خود را در عرصه جهانی نشان دهد.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی تأکید کرد: استکبار ستیزی هیچ تغییر نکرده است، در مذاکرات می توان استکبار ستیز را مشاهده کرد، این توافق استکبار ستیزی را نفی نکرد، بلکه روی دیگری از استکبار ستیزی را به نمایش گذاشت./818/پ202/ج
ارسال نظرات