۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۸۲۷۴۱
حجت الاسلام شریعتی تبار مطرح کرد؛

ضرورت نقش آفرینی علما در خنثی سازی توطئه های استکبار

خبرگزاری رسا ـ رییس همایش سبک زندگی، همدلی و هم زبانی گفت: نقش علما و فرهیختگان اهل تسنن و تشیع ضرورتی انکار ناپذیر است و آن ها باید با تلاش برای تحقق سبک زندگی اسلامی توطئه های تفرقه انگیز استکبار علیه شیعه و سنی را خنثی کنند.
حجت الاسلام مهدي شريعتي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، رییس همایش «سبک زندگی، هم دلی و هم زبانی» امروز در جوار حرم مطهر رضوی اظهار کرد: عنوان این نشست برگرفته از تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب برای نام گذاری سال است.

 

وی تصریح کرد: علما وظایف سنگینی در راستای احیای فرهنگ اسلامی دارند، که باید آموزه های قرآنی و فرهنگ اسلامی را یاد بگیرند و به زیباترین وجه ممکن به جامعه بشری ارائه دهند.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: از این رو نشست علمی «سبک زندگی، هم دلی و هم زبانی» با محوریت امام رضا(ع) جمعی از فرهیختگان و فضلای حوزه نظر و اندیشه را گرد هم آورد تا با تبادل فکر و اندیشه آثار و برکات علمی فاخر امام رضا(ع) را دنبال کنند.

 

وی به هجمه های دشمن در خصوص تفرقه بین اهل سنت و شیعه اشاره و بیان کرد: ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع در نشست سبک زندگی با رویکرد همدلی و همزبانی حضور پیدا کرده تا تبادل نظریات و اندیشه های خود را به صورت الگویی منسجم و همدل از شیعه و سنی را به نمایش گذارند.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: ملاک ارزش انسان ها تقوا، خداباوری و دین مداری است که قرآن در مقابل برتری های بر ملاک نژاد، رنگ پوست و امثال آن که عامل ایجاد تفرقه است، ایستادگی می کند.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین منشأ جنایات استکبار جهانی است و دولت های به اصطلاح اسلامی با صرف هزینه های گزاف برای تهیه امکانات نظامی به این آتش دامن می زنند.

 

رییس همایش «سبک زندگی، هم دلی و هم زبانی» تأکید کرد: نقش علما و فرهیختگان ضرورتی است که با تلاش برای تحقق سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی، هم افزایی، تقویت فضای هم دلی و همزبانی توطئه های استکبار و کسب منافع غاصبانه آنان را خنثی کنند.

 

 

 

یادآور می شود، نشست علمی «سبک زندگی، همدلی و هم زبانی» با محور امام رضا(ع) از ویژه برنامه های دهه کرامت رضوی است که با حضور جمعی از علما، فضلا و ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع، در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است./1308/پ202/ب4

 

ارسال نظرات