۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۸۲۷۴۵
خادم حرم رضوی در جمع هنرمندان و خبرنگاران آذربایجان غربی:

القای هنرمندانه معارف اهل بیت به مردم خادمی دربار ائمه است

خبرگزاری رسا ـ خادم حرم امام رضا(ع) القای هنرمندانه معارف اهل بیت(ع) به مردم را خادمی دربار آن بزرگواران دانست و گفت: تاثیری که یک اثر هنری در دل ها می گذارد با آثار معمولی متفاوت تر و پرنقش تر است، از این رو سعی کنید معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از طریق هنر به مردم القا کنید.
ديدار خادمان رضوي با هنرمندان و خبرنگاران آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام دسترنج، خادم حرم امام رضا(ع) ظهر امروز در دیدار با هنرمندان و خبرنگاران آذربایجان غربی در حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان اظهار داشت: کار هنرمندان به جهت القای معانی بسیار مهم و ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 36  سوره اسرا می فرماید؛ «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ‌ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَـٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا»؛ چشم، گوش و قلب انسان همه در برابر خداوند متعال مورد سوال قرار می گیرند، چراکه انسان همه دریافت ها و اطلاعات اش را از این جهان به وسیله چشم، گوش و قلب خود دریافت می کند.

 

حجت الاسلام دسترنج شیوه و سیره امام رضا(ع) را تکریم هنرمندان عنوان و اضافه کرد: امام رضا(ع) که از خاندان کریمان بود، رفتارشان با شاعران اهل بیت(ع) که در مسیر یاری حق شعر می گفتند به گونه ای دیگر و با تکریمی بیشتر همراه بود و می فرمودند: «دهان چنین شاعرانی را باید پر از طلا کرد.»

 

وی با بیان اینکه معارف اهل بیت(ع) را هنر هنرمندان انتقال می دهد، تصریح کرد: روضه عصر عاشورا را خیلی از افراد می خوانند، اما هنرمندی که بتواند مفاهیم را به خوبی انتقال داده و صحنه عاشورا را به ذهن مخاطبان خود القا کند، تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

 

این روحانی هیات خادمان حرم امام رضا(ع)، القای معارف اهل بیت(ع) با استفاده از هنر را به مردم خادمی دربار آن بزرگواران دانست و گفت: تنها معجزه جاویدی که بر همه معجزات برتری داشت، قرآن کریم است که در قالب هنر نازل شده است، چراکه هنر هیچگاه کهنه نمی شود.

 

وی با اشاره به القای هنرمندانه داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن کریم به ذهن مخاطبان خود، گفت: سوره حضرت یوسف(ع) را احسن القصص یعنی نیکوترین قصه قرآن، معرفی کرده اند، در حالی که اگر در اصل داستان دقت شود اتفاق های واقع شده در این داستان مانند؛ حسادت، تلاش برای برادر کشی، ضرب و شتم برادر، برادر فروشی و به غلامی بردن نبی خدا(ع) و مانند آن، ماجراهای خوبی نیستند، اما آنچه این داستان را زیبا و دلنشین می کند طرز بیان هنرمندانه آن از سوی خداوند متعال است که اهمیت و نقش هنر را در انتقال مطالب و مفاهیم به نمایش می گذارد.

 

حجت الاسلام دسترنج خاطرنشان کرد: قرآن هنری است که هرگز با تکرار و بیان آن کهنه نمی شود و هر چقدر که خوانده شود زیبایی های آن بیشتر نمایان می شود.

 

خادم حرم امام رضا(ع) در پایان از خبرنگاران و هنرمندان حاضر در جمع در خواست کرد که مدال افتخار نوکری امامان معصوم(ع) را به سینه زده و با ارائه حداقل یک اثر ارزشمند در این مسیر، خود را از خادمان آن بزرگواران کنند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات