۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۷۶۱
عضو تیم مذاکرات هسته ای:

شیوه ما در مذاکرات بر اساس گفتمان انقلاب بود

خبرگزاری رسا - عضو تیم مذاکرات هسته ای ایران با اشاره به دشواری های مذاکرات هسته ای، گفت: با وجود مذاکرات نابرابر ایران و پنج بعلاوه یک، مقامات ایرانی از گفتن حرف حق در مذاکرات هسته ای ابایی نداشتند.
نشست علمي مذاکرات هسته اي و علوم سياسي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکرات هسته ای ایران در نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» که امروز یکشنبه اول شهریور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در رابطه با تحلیل مذاکرات و برجام صحبت های فراوانی شده است.

 

وی با اشاره به سختی های که در رابطه با مذاکرات هسته ای وجود داشته است، اظهار داشت: این دو سال مذاکرات پیچیده، سخت و نفس گیر بوده است.

 

عضو تیم مذاکرات هسته ای ایران با اشاره به صحبت های وزیرامورخارجه گفت: بر اساس صحبت های ایشان گفتمان انقلاب اسلامی اجازه داد که ما حرف خودمان را بدون ترس، با منطق و بدون نگرانی مطرح کنیم.

 

روانچی بیان کرد: در طول این سی و چند سال ما شاهد بودیم که مقامات ایرانی از بیان حرف حق حرف نگرانی نداشته اند.

 

وی گفت: در طول مذاکرات ما جای که احساس می کردیم که حرفی به ناحق گفته می شود، اما هیچ شبه ای نداشتیم و نظراتمان را به صراحت بیان کنیم .

 

عضو تیم مذاکرات هسته ای ایران مذاکرات ایران با گروه پنج بعلاوه یک را نابرابر دانست و بیان کرد: شش قدرت بزرگ در یک سمت بودند و نماینده اتحادیه اروپا هم که گرایش غربی داشت با ما در طول این مدت به مذاکره پرداختند.

 

روانچی با بیان اینکه شکل قضیه یک معادله برابر است، خاطرنشان کرد: تعداد قدرت های که در برابر ما بودند از نظر اقتصادی با ما برابر نبودند و وقتی ما با صراحت نظرمان را مطرح می کردیم طرف مقابل تعجب می کرد.

 

وی با تأکید براینکه ما در مذاکرات هیچ مورد مشکوکی را نپذیرفتیم، گفت: طرف اروپایی به ما می گفت که انگار شما جای ما نشسته اید و اظهار نظر می کنید و ما نیز به صراحت بیان می کردیم که امتیازی به آنها نخواهیم داد و همان گونه هم شد.

 

عضو تیم مذاکرات هسته ای ایران با بیان اینکه برخورد ما در مذاکرت به شیوه گفتمان انقلاب اسلامی بوده است و از آن تاثیر گرفته اند، بیان کرد: در طول مذاکرات ما اجازه ندادیم مسائل دیگر کشورها از جمله جریاناتی که در کشور اوکراین به وجود آمد بر مذاکرات تأثیر بگذارد.

 

روانچی با اشاره به نقش و حضور پررنگ رسانه ها در مذاکرات هسته ای، گفت: از خبرنگاران ایرانی که در این دو سال از ما حمایت کردند کمال تشکر و قدرانی را دارم و رسانه برای ایجاد فضای مذاکرات نقش مهمی داشت.

 

وی در پایان صحبت های خود، خاطرنشان کرد: این دو سال با  سختی همراه بود، اما با حمایت مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و دعای خیر مردم ایران در ماه مبارک رمضان توانستیم به نتایج ارزنده ای دست یابیم./818/پ202/ج

 

ارسال نظرات