۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۲۷۷۶
مسؤول مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

ولایت فقیه الفبای فقه و ستون خیمه جامعه شیعی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه و نقش اثرگذار مجلس خبرگان، گفت: اهمیت خبرگان رهبری به اهمیت ولایت فقیه است زیرا ولایت فقیه الفبای فقه و ستون خیمه جامعه شیعی و اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد فاضل، مسؤول حوزه علميه فيضيه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله محمد فاضل بابلی، مسؤول مدرسه علمیه فیضیه مازندران، در دیدار اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان بابل با بیان اهمیت جایگاه ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه الفبای دین ما درعصر کنونی است و این بیانگر نقش، اهمیت و تاثیر جایگاه رهبری امت اسلامی است.

 

وی با اشاره به نقش اثرگذار ولایت فقیه در پیروزی ها و عبور از فتنه ها در بعد از انقلاب، افزود: به برکت وجود رهبری ولی فقیه، برخلاف جنگ های 200 ساله اخیرایران، حکومت بعثی که توسط تمام قدرتهای استکباری جهان حمایت می شد؛ نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را به تصرف خود در بیاورد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت ولایتمداری مسؤولان در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: شرط لازم برای هر کسی که می خواهد در جمهوری اسلامی مسؤول شود، ولایت‌مداری و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

 

وی ادامه داد: یک مسؤول در جمهوری اسلامی باید خود را برای ولایت فقیه هزینه کند، نه اینکه با دم زدن از ولایت فقیه، ایشان را برای خود هزینه نماید.

 

آیت الله فاضل با تاکید براین مطلب که عشق واقعی به امام زمان(عج) با اطاعت کامل از ولایت فقیه محقق می شود، اذعان کرد: یکی از ملزومات جامعه سالم و ولایی، پس زدن افراد ناسالم و پرده های انحرافی از نظام است.

 

وی با طرح این سؤال که آیا کسی غیر از ولی فقیه می‌توانست ایران را از این بحران ها و پیچ های خطرناک نجات دهد، تصریح کرد: قدرشناسی حقیقی از نعمت بزرگ ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج)، اطاعت و تبعیت کامل از فرامین، دستورات و اوامر امام خامنه ای است.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه به اهمیت مجلس خبرگان رهبری اشاره و ضمن هوشیاری نسبت به ورود افراد ناسالم به این مجلس گفت: اهمیت خبرگان رهبری به اهمیت ولایت فقیه است زیرا ولایت فقیه الفبای فقه ما و ستون خیمه جامعه شیعی و اسلامی است.

 

وی با بیان استدلال قرآن برای قرار گرفتن یک فرد الهی و دینی در رأس حکومت، به ماجرای طالوت اشاره کرد و اظهار داشت: بنی‌اسراییل از خداوند متعال درخواست فردی را برای ریاست خود به عنوان امیر خود می‌کنند که مدیریت آنها را در حوزه های اعتقادی، نظامی و سیاسی بر عهده بگیرد.

 

آیت الله فاضل بابلی به معیارهای شاخصه های ولایت و امامت جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: از دیدگاه قرآن معیار مدیریت داشتن مال و سرمایه نیست بلکه در جامعه دینی، معیار مدیریت، داشتن تقوای الهی، توانایی علمی و جسمی برای خدمت صادقانه و الهی است.

 

وی با تاکید بر تربیت افرادی مدیر و مدبر برای در دست گرفتن مناسب مدیریتی در جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی نباید دارای کمبودهایی در زمینه مدیران شایسته، موفق و کاردان متعهد باشد و قرار گرفتن افراد غیرمتعهد در حوزه مدیریت، خطرناک است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه یکی از ضربات مهم وارد آمده به جمهوری اسلامی را از ناحیه مدیران غیرمتعهد و ولایی دانست و ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها از کمبود مدیران قوی، توانمند، متخصص دین مدار به نظام اسلامی ضربه وارد شد و برای طی این مسیر نورانی باید به این موضوع اهمیت زیادی داده شود.

 

وی به دشمنی دشمنان برای اثر گذاری و ایجاد انحراف در جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز باید هوشیارانه و با بصیرت در مقابل توطئه های دشمنان برخورد کنیم./1313/پ202/ح

ارسال نظرات