۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۸۱۵
استاد حوزه علمیه:

ویژگی مهم شیعیان ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه های علمیه و مبلغ دینی شاخصه مهم شیعیان را ولایت پذیری دانست و گفت: ولایت پذیری تبعیت محض از امام معصوم(ع) ‌است و کسی که خود را شیعه می داند باید در اعمال و رفتارش سیره اهل بیت(ع) متجلی باشد.
ولايت پذيري

حجت اسلام اکبر یاقوتی، استاد حوزه علمیه و مبلغ دینی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، به مناسبت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) نعمتی است برای شیعیان اسلام و ما می توانیم با تبعیت از این دوبزرگواردر زندگی خود راه سعادت را پیش بگیریم.

 

وی با اذعان بر اینکه گرامیداشت دهه کرامت و ولایت باید هرچه باشکوه تر در جامعه برگزار شود، افزود: بزرگداشت دهه کرامت و ولایت یک فرصت بسیار خوب برای درک هر چه بهتر سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است

 

این مبلغ دینی با تبیین دهه کرامت و لزوم بهره گیری هر چه بهتر از این دهه مبارک، بیان کرد: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای تببین و ترویج سبک زندگی بر اساس آموزه های ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام رضا (ع) است.

 

وی بیان داشت: اگر گفتار و فرمایشات و سیره امام رضا (ع) در سبک زندگی ما جاری و ساری شود قطعا بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه از بین می رود.

 

حجت الاسلام یاقوتی شاخصه مهم شیعیان را ولایت پذیری دانست و افزود: ولایت پذیری تبعیت محض از امام معصوم(ع) ‌است و کسی که خود را شیعه می داند باید در اعمال و رفتارش سیره اهل بیت(ع) متجلی باشد.

 

وی با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که ولایت فقیه را ادامه ولایت حضرت رسول الله(ص) بیان می فرمودند، تصریح کرد: اطاعت از ولی فقیه زمان در غیاب امام معصوم(ع) همان حکم را دارد و هر کس از آن تخطی کند از مسیر اصلی منحرف شده است و باید در روش و اندیشه خود تجدید نظر کند تا دچار گمراهی و انحطاط نشود.

 

حجت الاسلام یاقوتی اخلاص در عمل و گفتار را مهم ترین عامل برای انجام دستورات الهی دانست و بیان کرد: ویژگی بارز مؤمنان اخلاص در نیت،‌ گفتار و عمل است و مسیر تحقق رسیدن به کمال حقیقی انسان در همین است که انسان طوری عمل کند که رضایت خداوند را در برداشته باشد.

 

این مبلغ دینی یادآور شد: در این ایام عطر شمیم رضوی و فاطمی در کشور می پیچد و لطیف ترین علایق، مهر و وفای کم نظیر یک خواهر نسبت به برادر را یادآور می شود.

 

حجت الاسلام یاقوتی همچنین با بیان اینکه جشن های دهه کرامت باید موجب ایجاد فضای نشاط و شادابی در جامعه شود، گفت: این دهه فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط و شادی معنوی در جامعه است و ترویج فرهنگ و ادبیات رضوی در کنار این نشاط معنوی، سبب نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر معنوی در جامعه ایران اسلامی می شود.

 

وی اذعان داشت: فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه معصوم (ع) سبب جلوگیری از سلطه و تهاجم فرهنگی دشمنان دین اسلام می شود.

 

حجت اسلام یاقوتی در ادامه بر لزوم اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، تلاش در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و حوزه جنگ نرم، تقویت همبستگی و وحدت اسلامی، هم افزایی بصیرت فرهنگی و نشر بیداری اسلامی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی تاکید کرد./937/ت302/ب4

ارسال نظرات