۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۸۳۷
استاد حوزه علمیه:

ابزار گناه، عامل ورود شیاطین به منزل است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد نگه داشتن ابزار گناه، مانع حضور ائمه معصومان(ع) و ملائکه می شود و در مقابل سبب ورود شیاطین به خانه می شود که در نتیجه خیر و برکت از خانه می رود.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم خیاطی، استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: هر گاه لعن های زیارت عاشورا را می خوانید، سلام های آن را نیز بخوانید؛ چرا که شادی و بهجت حاصل می شود.

 

وی به جایگاه سحر و جادو در تأخیر افتادن ازدواج اشاره و ابراز کرد: ازدواج نکردن ریشه در عوامل و علل مختلف دارد، گرچه نمى‏خواهیم بگوییم سحر و جادو و بستن بخت، هیچ گونه واقعیتى ندارد، ولى از طرف دیگر نمى‏توان مطمئن بود که مشکل حل نشدن ازدواج، ریشه در همین مسأله دارد.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: تأخیر افتادن ازدواج بسیاری از افراد ربطی به سحر و جادو ندارد. گاهی سخت گیری های پدر و مادر و فرزندان سبب دیر شدن ازدواج و از دست دادن موقعیت می شود و نمی توان بسته شدن بخت را تنها دلیل، تأخیر ازدواج دانست.

 

خیاطی به راهکارهایی که اسلام برای باطل شدن سحر و جادو معرفی می کند، اشاره و تصریح داد: برای باطل شدن سحر، دعاهای وارد شده از ائمه معصوم(ع) که در مفاتیح است را بخوانید، همچنین آیت الکرسی و معوذتین را زیاد بخوانید.

 

نگهداری ابزار گناه، عامل ورود شیاطین به منزل می شود
استاد تفسیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد اظهار کرد: نگه داشتن ابزار گناه، مانع حضور ائمه معصومان(ع) و ملائکه می شود و در مقابل سبب ورود شیاطین به خانه می شود که در نتیجه خیر و برکت از خانه می رود. 

 

وی به کرامت وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اشاره و ابراز کرد: ائمه اطهار(ع)، کلهم نور واحد هستند که در زیارت جامعه کبیره درباره این بزرگواران آمده است «عَادتکم الاِحسان وَ سَجیتکم الکَرم».

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: در رأس دعای های خود برای امام زمان(عج) دعا کنید؛ چرا که گشایش و فرج شیعیان در فرج امام زمان(عج) است.

 

خیاطی افزود: یکی از دلایلی که استجابت دعای ما به تأخیر می افتد این است که خداوند متعال دوست دارد صدای بنده خود را بشنود و بالارفتن درجه و مقام بنده، نیز علل دیگر تأخیر افتادن دعا است. 

 

استاد تفسیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد به اهمیت دعا کردن در حق دیگران اشاره و اظهار کرد: برای دیگران دعا کنید، تا ان شاءالله به برکت دعاکردن برای دیگران، خداوند دعای شما را نیز مستجاب کند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات