۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۸۲۸۴۵

برگزاری جشن میلاد ثامن الحجج در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و و لایت همراه با گلباران مرقد ایشان برگزار می شود.
گلباران حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تیلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: گلباران حرم مطهر رضوی از برنامه های مهمی است که در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: این آیین معنوی سه شنبه ساعت 17 با حرکت خادمان و شهروندان از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی و اجتماع در صحن جامع رضوی برگزار می شود که پس از مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت، حریم رضوی گلباران می شود.

 

حجت الاسلام حسینی از برگزاری جشن ویژه روز میلاد حضرت امام رضا(ع) مصادف با یازدهم ذیقعده با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسؤولان استانی و آستان قدس رضوی خبر داد.

 

وی افزود: این مراسم چهارشنبه صبح ساعت 9:30 تا 11 ویژه عموم زائران و مجاوران رضوی در تالار اماکن متبرکه واقع در صحن آزادی حرم مطهر به همراه مدیحه سرایی ومولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری جشن های با شکوه رضوان عنوان کرد: حجج اسلام عباس فرازی و مهدی ماندگاری شنبه تا چهار شنبه ساعت 11 تا 13:15 در رواق امام خمینی(ره) و حجج الاسلام سید حسین حسینی قمی و ناصر رفیعی  شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:40 تا 22 در صحن جامع رضوی در ویژه برنامه های شکوه رضوان به ایراد سخن می پردازند.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اخلاق زندگی در سیره رضوی، شرح فرازهایی از زیارت امین الله، تبیین آداب زیارت امام رضا(ع)، بیان سیره وزندگانی معصومان به همراه شعرخوانی، مولودی خوانی، هم خوانی و اجرای سرود از دیگر برنامه های شکوه رضوان است که به مناسبت دهه کرامت در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

گفتنی است، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) یک روز قبل از میلاد باسعادت ایشان در قالب طرح «بال ملائک» تعویض و به صورت مستقیم از برخی شبکه های سیما پخش می شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات