۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۲۸۴۹

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا‌ ـ معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از کسب سه رتبه برتر مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه از سوی دانش آموزان این شهرستان خبر داد.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عفت پدرام فر گفت: این دوره از مسابقات، با شرکت 280 دانش آموز در چهار گروه نابینا، ناشنوا، معلول جسمی حرکتی و کم توان ذهنی در رشته های حفظ، روخوانی، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشا نماز و احکام در سمنان باهم رقابت کردند.

 

وی افزود: نجمه سادات مدنی دانش آموز مجتمع آموزشی جبارباغچه بان کاشان مقام اول در رشته حفظ قرآن، گروه دانش آموزان آسیب دیده شنوایی را کسب کرد.

 

به گفته وی، مهدیه زاهدی عبدالهادی دانش آموز مجتمع نابینایان شهید فهمیده رتبه دوم رشته احکام و علی اسماعیلی جوینانی از مجتمع فنی و حرفه ای فهمیده کاشان رتبه سوم رشته روخوانی قرآن را به دست آوردند.

 

پدرام فر یاد آور شد: باید معارف دینی الگوی زندگی شهروندان باشد و تعالیم اخلاقی از قالب شعار به شعور تبدیل شود تا جامعه ای سالم بر محور انسان آگاه تربیت کنیم.

 

وی تصریح کرد: الگوی اخلاقی، با شعار و سخنرانی امکان پذیر نیست بلکه باید از سنین کودکی و دوران مدرسه، اینگونه زیستن را در کنار همسالان خود تجربه کنند تا بتوانند در بزرگسالانی مطابق آن حرکت کنند.

 

پدرام فر تاکید کرد: زندگی و الگوهای زیستن، برای همه افراد انسان یکسان نیست و نمی توان برای آن استثنا قرار داد و دانش آموزان معلول که با نوعی محدودیت روبرو هستند، نباید از جامعه جدا کرد بلکه با تدبیر و برنامه ریزی باید زمینه حضور فعال آنها را درجامعه تامین کرد.

 

آموزش مهارت های قرآنی در پایتخت گل و گلاب ایران

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری آموزش مهارت های قرآنی ویژه قاریان کاشانی در پایتخت گل و گلاب ایران شهر قمصر خبر داد.

 

مهدی نادعلی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: مراسم اختتامیه ویژه برنامه قرآنی با عنوان ‹‹آستان جانان›› با حضور قاری برجسته کشوری استاد احمد ابوالقاسمی با هدف کیفی سازی، رفع اشکالات و ابهامات قرآنی، مفاهیم و آموزش اجرای تلاوت های اثر گذار و معناگرا، لحن، صوت، تجوید، وقف و ابتداء برگزار شد.

 

وی افزود: ‹‹آستان جانان›› با حضور بیش از یکصد نفر از قاریان منطقه کاشان به منظور ارتقای سطح علمی وعملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن آموزان، بهره گیری از روش های نوین آموزش قرآن کریم و آموزش کامل رشته های قرآنی از سوی قاری برجسته کشوری در قمصر برگزار شد.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان افزود: ‹‹آستان جانان›› از جمله برنامه های فرهنگی مذهبی منطقه کاشان است که در طول سال به ویژه ایام ماه مبارک رمضان با همکاری این سازمان در سطح شهر برگزار می شود که اختتامیه آن برنامه قرآنی در پایتخت گل و گلاب ایران شهر کوهستانی و بکر قمصر با حضور قاری برجسته کشوری و تجلیل از قاریان منطقه کاشان به پایان رسید.

 

تجلیل از استاد حداد کاشانی پیشکسوت شاعر آیینی کاشان

به‌ پاس نزدیک به یک قرن تلاش و فعالیت استاد عباس حداد کاشانی در عرصه شعر آیینی در مراسمی از این شاعرپیشکسوت آیینی کاشان تجلیل و تقدیر خواهد شد.

 

مصطفی جوادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: فردا سه شنبه سوم شهریور ماه به همت کانون فرهنگی هنری علی بن موسی‌الرضا(ع) راوند در جشنواره ‹‹عطر رضوی راوند کاشان›› از نزدیک به یک قرن تلاش و فعالیت از استاد عباس حداد کاشانی در عرصه شعر آیینی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

 

وی افزود: در این برنامه که در دارالشفای راوند برگزار خواهد شد شاعران آیینی در وصف امام هشتم(ع) شعرخوانی خواهند کرد.

 

شایان ذکر است، استاد عباس حداد کاشانی شاعری آیینی است که در تمام قالب‌های شعر پارسی از جمله قصیده، غزل، قطعه و رباعی و مثنوی استادی مسلم است و انسانی به غایت ساده و مردمی، نابغه در انواع شعری و بی‌نظیر در کل تاریخ ادبیات خاصه در حوزه استفاده از جناس است.

 

استاد عباس حداد کاشانی شاعر کهنه‌کار کاشانی است که با شعرایی چون ناصری، منشی، فیضی، مشفق کاشانی، سهراب سپهری، شرمی، خباز، فراهی و سید عبدالرحیم فاطمی هم‌دوره بوده است و سابقه میزبانی از رهبر معظم انقلاب در سال‌های مبارزه با طاغوت را دارد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات