۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۸۲۹۶۶
آیت الله نمازی:

لقمه حرام انسان را در دنیا و آخرت بدبخت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از راه های تشخیص انسان های با تقوا این است که باید دید نسبت به مال دیگران نظر سوء دارد یا ندارد و مال دیگران را برای خودش حلال و مباح می داند و یا این که از تصرف مال دیگران پرهیز می‌کند تا ریالی از مال دیگران با مال آمیخته نشود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان با تأکید بر این که لقمه حرام انسان را در دنیا و آخرت بدبخت می‌کند گفت: انسان باید دقت کند حتی ریالی از مال دیگران با مال او آمیخته و مخلوط نشود.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) در مورد مال حرام فرمود بزرگترین گناهان دست اندازی به مال دیگران بدون استحقاق است گفت: گاهی دست اندازی به مال دیگران مانند جایی که انسان از فردی طلبکاراست اما طرف مقابل از پرداخت آن امتناع، سرکشی و اعمال نفوذ می کند تا طلب خود را نپردازد جایز است.

 

به گفته وی، در این صورت فرد طلبکار می تواند با اذن حاکم شرع مبلغی را که طلب دارد با اطلاع و یا بدون  اطلاع فرد بدهکار از مال او برداشت کند که این از موارد استثنا است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: اما اگر فردی از کسی طلبی و مطالبه ای ندارد مجاز نیست طرف مقابل را دور بزند و مال او را تصرف کند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: پیامبراکرم می فرماید، کسی که از لقمه حلال استفاده می کند و در سفره او لقمه حلال است، خداوند فرشته ای را مامور می کند تا بالای سر او حرکت کند و برایش طلب مغفرت کند.

 

به گفته وی، اگر فردی در سفره اش لقمه حرام باشد و لقمه حرام در باطن و شکم او وارد شده باشد تا زمانی که لقمه حرام در شکم او باشد تمام فرشتگان آسمان ها و زمین بر او لعن می فرستند و خداوند به او نظر ندارد و باعث غضب خداوند سبحان می شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: اگر فردی در مجالس مذهبی متحول شد و به خود آمد و از اعمال خود پشیمان شد و توبه کرد، خداوند توبه او را قبول می کند ضمن این که باید متوجه باشد که توبه در تصرف مال دیگران با گفتن استغفرالله ربی و اتوب الیه برطرف نمی شود.

 

آیت الله نمازی گفت: توبه در خوردن مال دیگران زمانی قبول خواهد شد که مال دیگران را برگرداند و یا از او رضایت بگیرد اما چناچه توبه نکرد و از دنیا برود اهل جهنم خواهد بود./1307/پ202/ج

ارسال نظرات