۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۳۰۲۷
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

افزایش 30 درصدی ظرفیت زائران حج تمتع استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری از افزایش 30 درصدی ظرفیت زائران حج تمتع این استان در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 315 نفر در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام شدند که این تعداد در سال جاری 30 درصد افزایش پیدا کرده است.
کعبه

یوسف آقابزرگی، مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حج را یکی از نقاط قوت آیین مقدس اسلام دانست و گفت: حج سبب اقتدار و عزت جامعه اسلامی است و این اقتدار تنها در زیر سایه امت واحده اسلامی محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به توطئه دشمنان در تضعیف حج، ابراز داشت: از آنجایی که حج تجلی‌گاه وحدت و انسجام امت اسلام و عامل هراس استکبار و رژیم صهیونیستی است، دشمنان دین مبین اسلام تلاش دارند تا این آیین وحدت بخش را تضعیف کنند.

 

آقابزرگی، مسأله حج را یک مسأله بسیار مهم و حساس دانست و تصریح کرد: حج با عظمت می تواند بسیاری از مشکلات مردم مسلمان را حل کند، اگر مردم مسلمان از ظرفیت عظیم حج و حقایق آن آگاهانه بهره گیرند سبب رهایی از مشکلات خواهد بود.

 

وی با اشاره به مراسم برائت از مشرکین حج، تأکید کرد: حکومت حاکم بر عربستان با برگزاری  این مراسم عظیم و ضد استکباری مخالف است؛ یکی از بارزترین و مهم‌ترین برنامه های حج ابراهیمی برائت از مشرکین و استکبارستیزی است.

 

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری، حج ابراهیمی را حجی به دور از تفرقه و همراه با اتحاد خواند و خاطرنشان کرد: چنین حجی است که هم دشمن شکن است، هم استکبار ستیز است و هم این‌که عامل عزت و رفع بسیاری از مشکلات مسلمانان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به معنویت حج ابراهیمی، تصریح کرد: حجی که از روی بصیرت و آگاهی به حکمت احکام الهی صورت گیرد، سبب تقویت روحیه معنوی و ایمانی حاجیان است؛ بنابراین یکی از بارزترین ویژگی های حج جنبه معنوی آن است.

 

وی بر تأثیر حج روی معنویت حاجیان تأکید کرد و گفت: حج می تواند روی شخصیت حاجی تغییر شگرفی حاصل کند و در حقیقت حج واقعی همین است؛ بنابراین حاجی باید بعد از فریضه حج در خود تغییرات مثبت معنوی را مشاهده کند.

 

آقابزرگی در تشریح وضعیت حجاج این استان، از اعزام نخستین کاروان در تاریخ نهم شهریورماه از شهرستان بروجن خبرداد و اظهار داشت: دو کاروان دیگر نیز در تاریخ 10 و 24 شهریورماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

وی با یادآوری افزایش 30 درصدی ظرفیت زائران حج تمتع استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری، خاطرنشان ‌کرد: سال گذشته حدود 315 نفر در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام شدند که این تعداد در سال جاری 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با بیان این که کوچک ‌ترین زائر ایرانی حج تمتع امسال از چهارمحال و بختیاری است، افزود: نرجس محمدی 6 ساله از چمنار سامان کوچک ترین زائر در کاروان ‌های ایرانی حج تمتع امسال و مسن ‌ترین آن‌ها زائری 93 ساله از کرمان است./9457/ت303/ح

ارسال نظرات