۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۳۰۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

مشورت دادن به دیگران، از مصادیق خیرخواهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مشورت دادن به دیگران، از مصادیق خیرخواهی است، گفت: کسی که مشورت می کند موفق تر است؛ با شخصی که عقلش از شما کاملتر است، مشورت کنید هر چند سن او کمتر از شما باشد.
مشورت دادن به دیگران، از مصادیق خیرخواهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، با اشاره به فراز «و احکمتم عَقد طَاعَته، سلام بر شما اهل بیتی که معاهده اطاعتش را استوار ساختید.»، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع)، تمام عملکردشان برای خداوند متعال بود.

 

وی اظهار کرد: نفس خود را به یک سبک عادت ندهید؛ بلکه آن را تربیت کنید، در برخی موارد می بینیم که سازش غیر مسلمانان از مسلمانان بیش تر است. متأسفانه در جامعه ما تجمل گرایی رواج پیدا کرده است، در حالیکه در جوامع غربی این چنین تجمل گرایی و اسراف هایی دیده نمی شود.  

 

حیدری افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند: «اللّه اللّه فی القران لایَسْبِقُکُم بالعَمَل به غَیرُکُم، خدا را، خدا را در نظر بگیرید در مورد قرآن! مبادا دیگران در عمل به آن از شما پیشی گیرند!.»

 

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با خاطر نشان کردن این که برخی افراد، زندگی را سخت و پیچیده گرفته اند، ابراز کرد: اگر ما لوازمی برای منزل خود بخریم که از آن ها استفاده نمی کنیم و در جامعه ما نیازمندی باشد ما مسؤول هستیم و باید در روز قیامت پاسخ گو باشیم.

 

وی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع)، عبادت خالصانه داشتند، ابراز کرد: یک رنگی در عبادت به این است که عبادت را فقط برای خداوند به جا بیاوریم. ما باید از خود سؤال کنیم برای چه نماز می خوانیم؟ اگر عبادت ما برای بهشت باشد، این خلوص نیست.

 

مشورت دادن به دیگران، از مصادیق خیرخواهی است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مشورت دادن به دیگران، از مصادیق خیرخواهی است، اظهار کرد: زمانی که کسی را نصیحت می کنیم یعنی خیرخواه او بودیم و راه راست را به او نشان دادیم.

 

حیدری با اشاره به این که با شخصی که عقلش از شما کاملتر است، مشورت کنید، هر چند سن او کمتر از شما باشد، تصریح کرد: مشورت کردن همچون چراغ است که انسان را از افتادن در پرتگاه نجات می دهد؛ فردی که مشورت نمی کند با یک چراغ حرکت می کند و امکان پرت شدن او در پرتگاه وجود دارد.

 

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به فوائد مشورت کردن اشاره و ابراز کرد: کسی که مشورت می کند موفق تر است و به جوانب بیش تر دقت می کند و راه را روشن تر می بیند و از مهلکه دورتر است. 

 

وی با بیان این که مشورت دادن، چراغ هدایت است، ابراز کرد: امام علی(ع) می فرمایند: «هیچ پشتیبانی، بهتر و مطمئن تر از مشورت کردن نیست.»، کسی که مشورت می کند از لغزش و ندامت در امان است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: ائمه معصومان(ع) با اصحاب مشورت می کردند؛ پیامبر اسلام(ص) در جنگ احد برای انتخاب مقر استقرار سپاه اسلام، با اصحاب مشورت کردند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات