۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۸۳۰۷۸
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

شکستن وجهه شورای نگهبان خدمت به دشمنان نظام است

خبرگزاری رسا ـ دهقانی با اشاره به این که نظام اسلامی دشمنان زیادی دارد که به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی هستند گفت: دشمنان تنها راه از بین بردن انقلاب را نفوذ در آن می‌دانند و آن دستی که مانع نفوذ عوامل دشمن در درون انقلاب اسلامی می شود شورای نگهبان است از این رو شکستن این دست چیزی جز خدمت به آمریکا و اسراییل نخواهد بود.
محمد دهقاني نقندر عضو کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي

محمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور پیرامون شورای نگهبان گفت: اصل 99 قانون اساسی تکلیف را روشن کرده و ناظر انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان اعلام کرده و اصل 98 قانون اساسی نیز تفسیر قانون اساسی را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این که قانون اساسی وضعیت کاملا روشنی دارد، تصریح کرد: با وجود صراحت اصل 99 و اصل 98 از همان اوایل انقلاب 2 نظر در این زمینه وجود داشت.

وی ادامه داد: بیشتر لیبرال‌ها و افرادی که در برابر فرمایش امام(ره) ایستاده بودند یک نظر داشته و می‌گفتند شورای نگهبان نباید در تعیین صلاحیت کاندیداها وارد شود و امام(ره) برای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام همواره از شورای نگهبان حمایت می‌کردند و این تقابل دو نظر یعنی تقابل بین نظر امام(ره) و مخالفین امام(ره) در اوایل انقلاب بود که با تفسیر شورای نگهبان و تصویب قانون این مسئله منتفی شد و در همان ابتدای انقلاب تکلیف مسئله روشن شد.

دهقانی با بیان این که رویه شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها سال‌های متمادی است که در کشور حاکم شده است خاطرنشان کرد: هر کسی در کشور رییس جمهور و یا عضو مجلس شورای اسلامی شده بر اساس همین قانون به این مقام رسیده و اکنون احیای این دعوای قدیمی که تکلیف آن در همان زمان روشن شده آن هم توسط مسئولان ارشد کشور چیزی جز به هم زدن فضای همدلی در کشور نداشته و طبیعی است که یک رفتار انتخاباتی و جناحی با تخریب شورای نگهبان را به جامعه القا خواهد کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله از شأن رییس جمهور دور است و ایشان نباید در این مسائل به گونه‌ای صحبت کند که نهادی که به واسطه آن تأیید صلاحیت و رییس جمهوری شده را زیر سوال ببرد و زمینه سواستفاده دشمنان انقلاب اسلامی را فراهم کند.

وی بیان کرد: ما یک جبهه هستیم و نظام اسلامی دشمنان زیادی دارد؛ از آمریکا تا اسراییل و دشمنان غربی که به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی هستند و تنها راه از بین بردن انقلاب را نفوذ می‌دانند و آن دستی که مانع نفوذ عوامل دشمن در درون انقلاب اسلامی است شورای نگهبان است برای همین شکستن این دست چیزی جز خدمت به آمریکا و اسراییل نخواهد بود./1304/302/ع

 

ارسال نظرات