۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۱۴۰
آیت الله شبستری:

غفلت از جایگاه حقیقی مسجد به مشکلات جامعه می‌افزاید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که غفلت از جایگاه حقیقی مساجد مشکلات فراوانی برای جامعه ایجاد می کند، گفت: مسجد محل مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در جمع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد تبریز اظهار داشت: دشمنان با توطئه‌های مختلف و تبلیغات سوء رسانه‌ای به دنبال خالی کردن مساجد از حضور جوانان هستند.

 


وی با بیان این‌که هدف نهایی دشمن تبدیل ایران به اندلس قدیم است، خاطرنشان کرد: نباید اختلاف های شخصی و سلیقه ای موجب کمرنگ شدن صفوف نماز جماعت مساجد شود، متولیان امر مساجد باید سعی در جذب حداکثری عموم مردم به ویژه جوانان داشته باشند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به برخی اظهارنظرهای غلط در خصوص عزل و نصب ائمه جماعات مساجد تصریح کرد: عزل و نصب ائمه جماعت به عهده نماینده های ولی فقیه است و مدیران اوقاف و میراث فرهنگی نباید دخالت کنند، که این ماموریت در استان آذربایجان شرقی به هیاتی پنج نفره واگذار شده است.

 


وی مساجد را مکان مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دانست و بر تقویت کتابخانه های مساجد و برگزاری برنامه مناسب برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: مسجد محل مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی است، چه بهتر که حجاجا بیت الله الحرام ولیمه حج را در مساجد بدهند.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مسجد بهترین مکان برای تبیین آداب این دستور الهی است، تصریح کرد: مسجد در صدر اسلام مرکز قضاوت بود و پیامبر گرامی اسلام(ص) در غزوات از مسجد به عنوان فراهم کردن مقدمات اعزام لشکر استفاده می کردند. در دوران دفاع مقدس نیز از مساجد برای جمع آوری کمک های مردمی و ساماندهی نیروهای داوطلب استفاده می شد.

 


وی خواستار ریش‌سفیدی متولیان مساجد در محلات برای رفع اختلافات مردم جهت کاهش پرونده‌های قضائی شد و افزود: تا زمانی که بین ملت همدلی ایجاد نشود، نمی توانیم انتظار همدلی ملت و دولت را داشته باشیم، در حقیقت مساجد باید محور وحدت و انسجام ملت و دولت باشند.

 


امام جمعه تبریز در پایان با انتقاد از این‌که عده‌ای مسجد را تنها برای برگزاری نماز جماعت و مجالس ترحیم خلاصه کرده‌اند، گفت: از مساجد ضمن برپایی آیین های سوگواری و تعزیه می توان از مساجد برای برگزاری امور خیریه استفاده کرد، در صورت رعایت شئون اسلامی مساجد بهترین محل برای برگزاری مراسم عقد و ازدواج است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات