۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۸۳۲۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

سیره رضوی الگوی کاملی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: سیره و سنت امام رضا(ع) الگوی کاملی برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه دینی است.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در مراسم بدرقه کاروان زیارتی هیئات مذهبی استان به مشهد مقدس که در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد علی بن موسی الرضا(ع) انجام شد، اظهار کرد: عظمت و اقتدار ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا(ع) است.

 

وی با بیان این که وجود حرم مطهر رضوی در ایران اسلامی منشأ بسیاری از خیرات و برکات برای ملت مسلمان این کشور شده است، خاطرنشان کرد: همه باید سعی کنند تا از این ظرفیت معنوی استفاده بیشتری داشته باشند.

 

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی ما سرمایه های گرانقدری چون امام رضا(ع) را در کشور خود داریم و می بایست بهره کافی از این بزرگواران ببریم در غیر این صورت خسر الدنیا و الآخره می شویم.

 

حجت الاسلام خادمی افزود: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی خود را بر مبنای بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) قرار دهیم چرا که این مهم می تواند ضامن سعادت انسان بوده و ما را نجات دهد.

 

وی با بیان این که سعادت مندی در دنیا و آخرت در گرو اجرای عملی آموزه های قرآنی و دینی و دستورات ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: در این راستا می بایست بیش از گذشته از ظرفیت حرم مطهر امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در کشور استفاده شود.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر این که سیره امام رضا(ع) الگویی ارزنده برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرماید انسان شیعه باید حداقل نسبت به اجرای واجبات الهی تلاش داشته باشد به همین دلیل ما باید  کوشش کنیم تا در راستای انجام واجبات دینی، با اهتمام ویژه ای حرکت کنیم و پس از آن اگر میسر شد نسبت به اجرای مستحبات اقدام کنیم.

 

وی تصریح کرد: باید آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان درک و فهم مناسبی نسبت به دو افتخار ایران زمین یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) داشته باشند و از این دو شخصیت بزرگوار در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره ببرند.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: اگر مردان جامعه اسلامی امام رضا(ع) و دختران و بانوان حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار داده و به معنای واقعی بر اساس سیره و سنت این بزرگواران رفتار کنند، بخش اعظمی از مشکلات و آسیب های اجتماعی و اخلاقی در کشور مرتفع می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اعزام کاروان زیارتی اعضای هیئات مذهبی استان خراسان شمالی به مشهد مقدس، ضمن قدردانی از دست اندرکاران این برنامه، افزود: ارتباط و الفت با علی بن موسی الرضا(ع) و حرم مطهر رضوی نباید تنها به ایام ولادت و شهادت این امام همام محدود شود بلکه لازم است این گونه برنامه ها در تمام طول سال برگزار شود.

 

گفتنی است، کاروان خادمان حسینی، زائران رضوی متشکل از 250 نفر از اعضای هیئات مذهبی استان خراسان شمالی هستند که امروز با هدف حضور در مراسم محوری میلاد علی بن موسی الرضا(ع)، با بدرقه مسؤولان فرهنگی مذهبی استان به مشهد مقدس اعزام شدند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات