۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۲۸۰
معاون پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه امام صادق زاهدان:

امام رضا گنجینه‌ای برای ایران اسلامی است/ رأفت امام هشتم حسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محبی با بیان این‌که امام رضا گنجینه‌ای برای ایران اسلامی است، گفت: اگر امام حسین(ع) را با واژه حماسه می‌شناسیم، حضرت ثامن‌الحجج(ع) را باید با رأفت حسی ایشان بشناسیم هرکس با وجود ایشان ارتباط داشته باشد و ایشان را زیارت کند، رأفت وی را حس خواهد کرد.
حجت الاسلام مهدي محبي، معاون پژوهش و تهذيب مدرسه علميه امام صادق زاهدان

حجت الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با تبریک بمناسبت ولادت امام رضا(ع)، گفت: علامه طباطبایی جمله زیبایی دارد که می‌گوید همه ائمه رئوف هستند اما رأفت امام هشتم از نوع حسی است.

 

معاون پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) زاهدان ادامه داد: اگر بخواهیم به طور ویژه از یک ویژگی امام رضا(ع) یاد کنیم و تمام وجود ایشان را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن ویژگی و آن کلمه رأفت است.

 

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) را با واژه حماسه می‌شناسیم، حضرت ثامن الحجج(ع) را باید با رأفت حسی ایشان بشناسیم، هر کس با وجود ایشان ارتباط داشته باشد و ایشان را زیارت کند، رأفت وی را حس خواهد کرد.

 

وی به اهمیت زیارت امام هشتم اشاره کرد و اظهار داشت: نحوه زیارت این امام بزرگوار را باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهیم؛ زیرا روایاتی عجیب در باب ثواب زیارت ایشان نقل شده است چنانچه نقل شده که هر کس یک شب امام رضا(ع) را زیارت کند، خداوند را در عرش زیارت کرده است.

 

معاون پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه امام صادق زاهدان اضافه کرد: بارگاه حضرت ثامن، محل رفت و آمد ملائک است امام جواد(ع) فرمودند ثواب کسی که پدرم را در مشهد زیارت کند به اندازه ثواب یک میلیون حج است.

 

وی با تأکید بر درنظرداشتن رأفت حسی امام رضا(ع)، بیان کرد: ریان‌ بن صلت برای خداحافظی با امام به مدینه آمد و درخواست‌های دیگری از جمله گرفتن پارچه از امام برای کفن و مبلغی پول جهت ساخت انگشتر برای دختران خود نیز داشت اما با دیدن امام رضا(ع) اینها را از یاد برد اما هنگام رفتن، امام رئوف تمام این موارد را برای او آماده کرد.

 

حجت الاسلام محبی یادآور شد: حضرت ثامن‌الحجج حتی نسبت به دشمنان خود مهربان بودند و هیچ کس نیست که از امام رضا(ع) در حرم ایشان خاطره نداشته باشد، از این رو ایشان گنجینه‌ای برای ما محسوب می‌شوند که باید برای معرفت به ایشان بکوشیم.

 

وی با اشاره به حدیث سلسلة‌الذهب، افزود: بعد سیاسی این حدیث گران‌مایه مورد غفلت واقع شد، ایشان از جانب پدر خود و امامان پیش از خود و همچنین پیامبر و در نهایت از ذات باری تعالی فرمودند قلعه من توحید است و هرکس داخل آن شود از عذاب من در امان است تمام کاتبان تا اینجا نوشتند اما در ادامه که امام فرمودند ولایت شرط توحید است، هیچ یک متوجه نشدند امروزه نیز برخی فرمان ولایت را درک نمی‌کنند و حتی تصریح در کلام ایشان را باور ندارند امام رضا با اینکه در کمال اقتدار بودند به دلیل کمبود یاران خاص قیام نکردند نباید منتظر غربت و ذلت ولایت ماند و سپس او را کمک کرد بنابراین اگر یاران ولایت در کنار او آماده و بصیر باشند، ولایت در غربت خواهد ماند./831/ت302/ح

ارسال نظرات