۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۸۳۳۱۰

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ ایجاد کتابخانه تخصصی سبک زندگی اسلامی در اراک، رونمایی از کتاب سردار شهید امیرحسین ندیری، و تبیین سیره امام رضا(ع) از سوی امام جمعه آشتیان از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی امروز در نشست با رییس موسسه دین و معنویت آل‌یاسین، با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان به‌منظور تامین و توسعه منابع مطالعاتی در موضوع سبک زندگی اسلامی با جدیت گام برداشته‌اند و این مهم را پیگیری می‌کنند اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم و ایجاد کتابخانه تخصصی سبک زندگی اسلامی در اراک موسسه آل‌یاسین باید همکاری علمی و کارشناسی را با کتابخانه‌ها را در این زمینه داشته باشد.

 

کمالوندی با اشاره به این که کتابخانه تخصصی سبک زندگی اسلامی در اراک به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه ایجاد می‌شود گفت: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در حال حاضر زمینه‌های فعالیت و ظرفیت‌های موجود ترویج سبک زندگی اسلامی را در جامعه دارند از مهم‌ترین اقداماتی که در این راستا باید انجام شود، تجهیز کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های سبک زندگی به ویژه منشورات موسسه آل‌یاسین، ایجاد کتابخانه تخصصی سبک زندگی اسلامی در شهر اراک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی ویژه کتابداران است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که کتابخانه‌های استان مرکزی در راستای تحقق ترویج سبک زندگی اسلامی در دستور کار دارد تجهیز ایستگاه‌های مطالعه به کتاب‌های سبک زندگی و تقویت قفسه‌های اختصاصی سبک زندگی اسلامی در کتابخانه‌های عمومی است.

 

کمالوندی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا در تمامی ابعاد و بخش‌های زندگی باید این مهم نهادینه شود گفت: اگر این مهم با جدیت دنبال شود و الگوبرداری از آموزه‌های دینی به صورت یک رفتار در افراد رواج پیدا کند، نتایج مثبت را به همراه دارد و نهاد فرهنگی کتابخانه‌ها در این راستا اقدامات لازم را انجام داده و با یک برنامه‌یزی مدون این مهم را در دستور کار دارد.

 

کتاب سردار شهید امیرحسین ندیری رونمایی شد

کتاب سلحشوری های شهید امیر حسین ندیری با حضور میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و همرزمانش از لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) طی مراسمی در ساوه  رونمایی شد.

 

شهید  ندیری در سال 1338 در روستای محمودآباد ساوه، در یک خانواده مذهبی، چشم به جهان گشود. در دوران کودکی، موفق به دیدار جمال نورانی حضرت امام (ره) شد.

 

دوران تحصیلات ابتدایی، خود را در همان روستا ادامه داد و تحصیلات مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در ساوه به پایان برد و در سال 1354 موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد.

 

پس از تحصیلات،‌ مدت دو سال در یکی از شرکتها مشغول به کار شد و پس از آن به خدمت سربازی رفت؛ با شروع جریانات انقلاب، فرمان امام (ره) را لبیک گفت و خدمت سربازی در دستگاه طاغوت را ترک کرد. انقلاب اسلامی پیروز شد اما دشمنان دست از سر مردم ایران برنداشتند.

 

محمود پاک نژاد یکی از مسؤولان اطلاعات و عملیات لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) در این مراسم گفت: شهید زین الدین به شهید ندیری علاقه عجیبی داشت چون این شهید کار ستادی و هم عملیاتی را خوب می دانست به همین خاطر خبر شهادتش برای شهید زین الدین بسیار سخت بود.

 

جهالت برخی حاکمان مهم ترین عامل کشتار مردم بی‌گناه منطقه است

حجت‌الاسلام  سید‌علی حسینی‌، امام جمعه شهرستان خمین در جشن میلاد امام رضا(ع) که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان و با حضور خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: امروزه جهل حکومت جاهلان مهمترین علت جنگ و کشتار مردم بی گناه است.

 

وی با اشاره به تأکید امام رضا(ع) برعقل گرایی افزود: در وجود انسان دو نوع عقل نهفته است، یک عقلی عمومی که در وجود همگان محقق است و دیگری عقلی که انسان را به سوی عبادت خداوند و خالق جهان می‌کشاند و عامل پیشرفت بشر و دوری از معصیت عقل دوم  است  که در روایات اهل بیت(ع) و نظریات فلاسفه بر آن تأکید شده است.

 

امام جمعه خمین با بیان اینکه جهان امروز در دست حاکمان جاهل است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران منافع این حاکمان را به خطر انداخته جهل آنها امروزه مهمترین عامل کشتار در منطقه است که مردم مظلوم یمن و فلسطین شاهدان هر روز این جهالت هستند، مردم با تعهد و اتحاد می‌توانند این حاکمان جاهل را که آسیبشان به جامعه انسانیت می‌رسد شکست دهند.

 

سیره امام رضا بهترین الگو برای شرایط سیاسی امروز جامعه است

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان با بیان این که سیره امام رضا(ع) بهترین الگو برای شرایط سیاسی امروز جامعه است گفت: آن حضرت خوشحالی هنگام عمل نیکو، توبه در هنگام گناه، شکرگزاری در برابر نعمت، صبر در برابر مشکلات و عفو در هنگام عصبانیت را از شاخصه‌های اصلی مؤمنان عنوان کرده است.

 

وی با تأکید بر لزوم پاسداری از کیان اسلام و تقویت آموزه‌های اسلامی، تصریح کرد: در ایام ولادت امام رضا(ع) نباید فقط به برگزاری مجالس جشن و شادی پرداخت؛ بلکه افزون بر آن باید به ابعاد معرفتی و الگویی آن حضرت نیز توجه کرد.

 

حجت‌الاسلام نیشابوری ولایتعهدی اجباری و تحمیلی را یکی از رخدادهای مهم زندگی امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: این موضوع در شرایط فعلی برای ما آموزنده است، زیرا دشمن با تحمیل ولایتعهدی، دنبال بهره‌برداری سیاسی و مذهبی از این اتفاق بود امروز نیز باید مواظب باشیم دشمن از توافق هسته‌ای علیه نظام اسلامی بهره‌برداری سیاسی نکند.

 

امام جمعه آشتیان هدف از تحمیل ولایتعهدی از سوی مأمون عباسی را کنترل امام، خاموش کردن قیام‌ها، تحکیم قدرت عباسیان، مشروعیت بخشیدن به حکومت خود، جدا کردن امام از مردم، تحقیر امامت امام و جبران خیانت‌های پدرش هارون عنوان کرد./842/پ203/ب4

ارسال نظرات