۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۳۱۶
امام جمعه شهرستان بیله سوار:

بی توجهی به عفاف و حجاب پیامد استفاده از ماهواره است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان بیله سوار کم رنگ شدن حجاب و عفاف در جامعه را از بدترین پیامدها و تأثیرات استفاده از ماهواره دانست و گفت: توجه ویژه خانواده‌ها به نوع پوشش فرزندان و برخورد جدی با عاملان ترویج بدحجابی با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
حجت الاسلام کريم قياسي، امام جمعه شهرستان بيله سوار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی، امام جمعه شهرستان بیله سوار عصر امروز در جمع هسته های فرهنگی شهرستان بیله سوار با اشاره به تاثیر برنامه های ماهواره ای بر آسیب های اجتماعی و به ویژه حجاب و عفاف، گفت: استفاده بیش از حد خانواده‌ها به ‌ویژه جوانان از شبکه‌های ماهواره در کنار بی‌توجهی والدین موجب ترویج پوشش‌های غیراسلامی در جامعه می شود.

 

وی افزود: تبیین جایگاه و ارزش حجاب و عفاف برای جوانان و  بیان تأثیرات مخرب بدحجابی و بی‌‌عفتی برای آنان از سوی والدین و مربیان مدارس امری بسیار ضروری است.

 

امام جمعه بیله سوار ترویج بد حجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی را از بدترین پیامدها و تأثیرات استفاده از ماهواره عنوان کرد و بیان داشت: توجه ویژه خانواده‌ها به نوع پوشش فرزندان و برخورد جدی با عاملان ترویج بدحجابی و بی‌حجابی با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

حجت الاسلام قیاسی، خاطرنشان کرد: متأسفانه هدف دشمنان تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانواده‌ها است که از طریق تولید و پخش برنامه‌های ماهواره ای قصد دارند نوع تفکر و بینش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما را تغییر دهند و مصرف‌گرایی را میان تماشاگران نهادینه کنند.

 

وی اظهار داشت: زمانی که اعضای خانواده ساعت‌ها به مشاهده برنامه‌های مختلف از جمله سریال‌های خانوادگی می‌پردازند،‌ رعایت بسیاری از ارزش‌ها از جمله حریم میان زن و مرد برای آن‌ها کمرنگ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قیاسی، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بحث مهندسی فرهنگی و تاکید ایشان در این ارتباط بحث مهندسی فرهنگی تنها مربوط به یک دستگاه اجرایی مشخص نیست بلکه همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردم به نوعی با بحث مهندسی فرهنگی در جامعه در ارتباط هستند و باید در این زمینه نقش خود را بشناسند و در این زمینه اقدام کنند.

 

امام جمعه بیله سوار، خاطر نشان کرد: ارائه شیوه و سبک زندگی اسلامی، تبدیل تهدیدها به فرصت ها، از بین بردن فرهنگ مصرف گرایی از جمله برنامه هایی است که باید مورد توجه ما در جامعه قرار گرفته و این مسایل مهم را در جامعه بسط و گسترش دهیم./937/پ202/ب4

ارسال نظرات