۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۳۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

جامعه باید به فهم و درک صحیحی از اقتصاد مقاومتی برسد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به کم توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید تا به حال نتوانسته است در رسیدن به شعارها و اهدافش موفقیت چندانی کسب کند.
عکسي از اقتصاد مقاومتي
حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تشریح عملکرد دولت یازدهم پرداخت و اظهار داشت: دولت با عنوان‌هایی مانند اعتدال، تدبیر و امید توانست در جامعه حرکتی را ایجاد کند و مردم توقع پیاده سازی چنین شعارهایی را دارند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: دولت تدبیر و امید نتوانست در اجرایی کردن شعارهایش چندان موفق باشد؛ البته امیدوارم دولت با یاری خداوند متعال بتواند در زمان پیش رو در زمینه‌های اقتصاد، امنیت اجتماعی، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها حرکت‌های مطلوبی را از خود به نمایش بگذارد.
حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی افزود: توجه زیاد به بعضی از مسائل باعث مغفول ماندن بعضی از مسائل بزرگ در جامعه می‌شود؛ دولت فعلی نیز در حرکت خود از این قاعده مستثنی نبوده است و با توجه به مسأله یارانه‌ها، جلوگیری از رکود اقتصادی بیشتر و دستیابی به توافق هسته‌ای که بیشتر وقت دولت و رسانه‌ها را به خود اختصاص داد، مسائل فرهنگی و اجتماعی مدت زمانی مغفول ماند.
وی اظهار داشت: دولتی که می‌خواهد در جامعه به سمت اعتدال برود باید به دنبال پیاده سازی شعار اعتدال در تمامی ابعاد جامعه باشد؛ کم توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی به ضرر جامعه است و این دو رکن اساسی جامعه مانند دوره‌های گذشته مغفول مانده است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: تلاش‌هایی که در راه رسیدن به منویات رهبر معظم انقلاب از جمله در مسائل دیپلماتیک می‌توان نرمش قهرمانانه را اشاره کرد جای تقدیر دارد هر چند به دنبال ارزیابی کم و کیف این نرمش قهرمانانه نیستم و داوری این مطلب زمان در جای خود لازم است.
حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی خاطر نشان کرد: در دو سال فعالیت دولت فعلی التهابات اجتماعی نسبت به چهار سال دوره گذشته کاهش چشم گیری داشته است؛ این کاهش التهابات فرصت مناسبی برای بهره برداری صحیح و همت تمام عیار دولتمردان در عرصه‌های مختلف در سال‌های آینده است.
وی به مشکلات فرهنگی کشور در عرصه اقتصاد اشاره کرد و ابراز داشت: نوع مصرف جامعه ایران دچار اشکالات عدیده‌ای است که مردم کماکان به آن مبتلا هستند؛ آثار سیاست‌های اقتصادی اشتباه گذشته ده‌ها سال باقی خواهد بود؛ این عادات غلط اجتماعی و سیاست‌های اشتباهی که رهایی از آن‌ها مشکل است موانع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ارتقای فرهنگی جامعه اصلی‌ترین فاکتور و ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است؛ جامعه باید بفهمد که اقتصاد مقاومتی چیست و چگونه باید اجرا شود؛ فرهنگ سازی مطلوب که کار ساده‌ای نیست باعث خواهد شد تا جامعه بفهمند که راه برونرفت از مشکلات و معضلات اقتصادی کشور چیست و در رسیدن به آن چه مواردی را باید رعایت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی تصریح کرد: دولتمردان نیز باید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور برنامه ریزی کنند و به دنبال اجرای این مهم باشند؛ اگر دولت در مسائل فرهنگی اقتصاد مقاومتی وارد شود و بتواند مردم را با خود همسو سازد بیش از نیمی از راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی را طی کرده است./836/ت302/ج
ارسال نظرات