۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۳۷۶
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه:

توافق هسته ای شکننده است/ برای شکوفایی اقتصاد راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم از دولتمردان خواست با تکمیل پروژه‌های مسکن مهر به آرامش مردم و خانه‌دار کردن آن‌ها کمک کنند و گفت: در این راستا اشتغال و ازدواج از مشکلات اساسی جوانان کشور است که دولت باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشد.
حجت الاسلام عباس رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح عملکرد دو ساله دولت یازدهم پرداخت و اظهار داشت: در دو سال گذشته دولت توانسته در تحقق بخشی از وعده‌های خود موفق باشد ولی در بخش دیگری از فعالیت‌ها و قول‌هایی که در انتخابات داده بودند هنوز به موفقیتی دست نیافته‌اند.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم ادامه داد: اشتغال و ازدواج جوانان از مسائلی است که هنوز به صورت درستی ساماندهی نشده است؛ اشتغال مسأله‌ای است که دولت باید آن را جدی بگیرد؛ ازدواج جوانان باید توسط دولت به گونه ای تسهیل شود که آمار ازدواج‌ها روز به روز افزایش پیدا کند؛ ازدواج با توجه به سیاست افزایش جمعیت نظام باید در اولویت کارهای دولت قرار گیرد که متأسفانه اینطور نیست.
حجت الاسلام رفعتی افزود: به دنبال ازدواج دارا بودن خانه برای خانواده‌های ایرانی از ملزوماتی است که با ساماندهی و اتمام پروژه‌های مسکن مهر می‌توان خانواده‌های ایرانی را دارای خانه و به آن‌ها کمک کرد تا در آرامش بیشتری زندگی کنند.
وی به نتیجه مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت:‌ باید وضعیت اقتصادی مردم متغیر شود و مردم آن را در زندگی خود احساس کنند؛ دولت نباید از اقتصاد مقاومتی غفلت کند؛ توافق کنونی پایدار نیست از بعضی موادی که در این قرارداد گذاشته شده مشخص است که این توافق شکننده است، لذا باید سرمایه ملی در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر بخواهیم ارزیابی از عملکرد دولت داشته باشیم در دو سال گذشته خیلی از قول‌هایی که دولت داده بود را محقق نکرده است.
حجت الاسلام رفعتی با اشاره به انتخابات در پیش رو که در اسفندماه سال 1394 انجام می‌شود اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت در جهت فعالیت انتخاباتی جلو می‌رود؛ دولت نباید برای انتخابات مهندسی داشته باشد؛ مردم بتوانند به راحتی منتخبین خودشان را انتخاب کنند؛ سمت و سوی فعالیت‌ها اگر در جهت مسائل انتخابات برود یقیناً دولت عملکرد مطلوبی از خود نشان نخواهد داد.
وی در مقایسه دولت روحانی و شهیدان رجایی و باهنر گفت:‌نمی‌توانیم مشی این دولت را با این شهدا مقایسه کنیم؛ گرچه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است ولی مشی این بزگواران بسیار خاص بود و نمی‌توان دیگران را با آنان مقایسه کرد.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در زمان شهیدان رجایی و با هنر جمهوری اسلامی دهه اول عمر خود را پشت سر می‌گذاشت و اقتضائات زمان و جامعه به ایشان کمک می‌کردند تا آنگونه باشند؛ اما اکنون تغییراتی در اقتضائات ایجاد شده است که نمی‌توان انتظار داشت عملکرد و خط مشی این دولت شبیه آنان باشد. /836/ت302/ج
ارسال نظرات