۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۸۳۳۹۸
با حضور خادمان امام رضا؛

مراسم جشن زیر سایه خورشید در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن زیر سایه خورشید با حضور خادمان امام رضا(ع)، مسؤولان و مردم بوشهر در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.
زيرسايه خورشيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسم جشن زیر سایه خورشید پیش از ظهر امروز با حضور خادمان امام رضا(ع)، مسؤولان و مردم بوشهر در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام راشدیزدی استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به اینکه در بدو ورود امام رضا(ع) به ایران علمای نیشابور تقاضای هدیه کردند، گفت: در این استقبال عظیم در نیشابور که مرکز علمی کشور در آن زمان محسوب می شد، رییس علمای شهر که جلوی صف استقبال کنندگان در جمع علما ایستاده بود به تجلیل از امام رضا(ع) برآمد و به امام عرض کرد؛ هرکس از سفر می آید یک سوغاتی با خود به همراه می آورد شما چه چیزی با خود آورده اید؟

 

وی افزود: امام رضا(ع) در سخنانی ائمه و پیامبران را اطباء مردم معرفی کردند و با بیان اینکه هر چشمی از دیدن حقایق و هر گوشی از شنیدن حقایق عاجز است آن کس درمانده می ماند.

 

حجت الاسلام راشدیزدی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد: حدیثی است که امام رضا(ع) از پدرش موسی کاظم(ع) و او نیز از پدرش امام جعفر صادق(ع) و او نیز از امام محمدباقر(ع) و او نیز از امام حسین(ع) و او نیز از امیرالمومنین(ع) و او نیز از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است و آن حدیث این است: «کلمة لااله الا الله حصنی، فمن دخل فی حصنی، فانه منی» پس، « أمن من عذابی»؛ از عذاب خداوند در امان است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: به گفته روانشناسان جهان، دو عامل، زندگی را بر بشر تلخ می سازد؛ یکی مسأله زندگی کردن است و دیگری زنده ماندن که خط افقی انسان است و با زندگی حیوانات مشترک است ولی بشر به لطف و فضل الهی برای زندگی کردن و زنده ماندن خلق شده است تا زندگی کند.

 

وی بیان کرد: اگر بشر تعصب گذشته را رها کند که غم و اندوه به دنبال دارد و جلوی نشاط را می گیرد و دیگر اینکه ترس از آینده دارد و سیر آینده را تاریک و ناشناخته می بیند.

 

حجت الاسلام راشدیزدی راشد یزدی ادامه داد: دوا در قرآن آمده است و مبین قرآن امام هشتم(ع) است که یک نسخه طبی دارد و جهت تقرب به خدا جز نسخه امام رضا(ع) نسخه دیگری نیست.

 

وی افزود: دل با ذکر خدا آرام می گیرد و تنها چیزی که دل را آرامش می بخشد، ایمان به خداست و نردبانی که دژ و قلعه را نگه می دارد نماز است./833/پ202/ب4

ارسال نظرات