۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۸۳۴۰۱
معاون تهذیب حوزه علمیه اقدمیه شهرضا:

طرح بینات در حوزه های علمیه شهرضا اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه اقدمیه شهرضا خبر از اجرای طرح بینات در حوزه های علمیه این شهرستان داد و گفت: بر اساس این طرح هر حوزه علمیه با گزینش 50 نفر از طلاب، مناطق اطراف خود را پوشش داده و موانع دینی و مذهی و فرهنگی موجود در آنها را مرتفع می کند.
بينات

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه اقدمیه شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ترویج برخی استفاده های غیرعبادی از مساجد را سبب تحت الشعاع قرار گرفتن امور شرعی مساجد دانست و افزود: متأسفانه برخی متولیان و اولیای مساجد در اجرای امور حساب شده عمل نمی کنند و این مسأله سبب خروج مساجد از کارکرد اصلی آنها می شود.

 

وی در ادامه ساخت مساجد بدون توجه به معماری اصیل اسلامی را آسیب دیگر در روند اداره امور مساجد برشمرد و تصریح کرد: ساخت مساجد بر اساس معماری لجام گسیخته امروزی در حالی است که در روایات مختلف دستورات ویژه ای برای ساخت مسجد وجود دارد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه اقدمیه شهرضا خبر از اجرای طرح بینات در حوزه های علمیه این شهرستان داد و عنوان کرد: بر اساس این طرح هر حوزه علمیه با گزینش 50 نفر از طلاب، مناطق اطراف خود را پوشش داده و موانع دینی و مذهی و فرهنگی موجود در آنها را مرتفع خواهد کرد.

 

حجت الاسلام موسوی توسعه استفاده از فضای مجازی را آسیب جدی برای جوانان و نوجانان برشمرد و تأکید کرد: باید با احیای نقش فرهنگی مساجد در جامعه اسلامی تدابیر فوری و کارآمدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی اتخاذ شود.

 

وی با تأکید بر لزوم تکمیل مراحل ساختمانی مساجد نیمه کاره اظهار کرد: مساجدی وجود دارند که حدود سه دهه از آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز آنها می گذرد و باید هر چه سریع‌تر تکمیل شوند و این در حالی است که بوجه به وضعیت اقتصادی موجود مردم توان اتمام آنها را نداشته و دولت باید در این حوزه فعال شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه اقدمیه شهرضا گفت: عدم رعایت احکام شرعی راجع به مسجد یکی از معضلات فرهنگی جامعه است که سبب بروز آسیب های مختلفی در این زمینه شده است./868/ت302/ح

ارسال نظرات