۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۸۳۴۷۸
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

سوریه خط مقدم ایران در جنگ با تکفیری ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: مبارزانی که در سوریه با جان شیرین خود در حال دفاع از حرم شریف حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) هستند، در اصل امنیت را به مرزها و کشور ما می بخشند.
سوریه خط مقدم ایران در جنگ با تکفیری ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی ظهر امروز در شورای کارگروه فرهنگی اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و بسیج اصناف که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ما باید از مبارزان جبهه اسلام حقیقی در مقابل داعش این گروه تکفیری که به اسم اسلام در حال سیاه کردن چهره دین الهی در جهان هستند، حمایت مالی و تسهیلاتی کنیم.

 

وی ادامه داد: مبارزانی که در سوریه با جان شیرین خود در حال دفاع از حرم شریف حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) هستند، در اصل امنیت را به مرزها و کشور ما می بخشند و اگر خدای ناخواسته سوریه سقوط کند، افزون بر اینکه این دو حرم مقدس که عزیزتر از جان ما مسلمین هستند، به خطر می افتد، داعش پس از تصرف عراق به سمت مرزهای ایران هجوم آورده و جنگ به داخل خاک ایران کشیده می شود.
 
اقتصاد مقاومتی با تفکر انقلابی باید اجرا شود
سرهنگ وحیدی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی را تحقق سه محور اساسی دانست و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی با تفکر جهادی و انقلابی پی گیری نشود، ابتر می ماند، در دوران دفاع مقدس ما با دستانی خالی در مقابل قدرت های جهان ایستادیم و این مهم با روحیه ایثار و تلاش محقق شد.
 
وی شناسایی آسیب ها و راه های مقابله با آن را در تداوم اقتصاد مقاومتی لازم عنوان و تصریح کرد: اقتصاد دفاعی که یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است، با مطالعه آسیب ها و معضلات و راه های نفوذ دشمنان به عرصه اقتصادی کشور محقق می شود.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اقتصاد تک قطبی عامل اصلی به خطر افتادن اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد وابسته به نفت خطر آفرین است و غرب این مسأله را 22 سال پیش فهمید و اقتصاد خود را از این خطر نجات داد، اما در آن زمان گویا مسؤولان ما در کشور خواب بوده اند که اقتصاد ما همچنان تک قطبی و وابسته به نفت است.
 
وی اقتصاد ترمیمی را یکی دیگر از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: مراکز و منابع اقتصادی باید مورد مطالعه قرار گیرد تا هر جایی که نقص و کاستی وجود دارد، شناسایی شده و مورد ترمیم و مرمت قرار گیرد.
 
انتخابات آرام و بدون دغدغه نیاز امروز کشور است
سرهنگ وحیدی اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نام نهادند، دلیل بر این است که ایشان از شعارهای فرهنگی و اقتصادی که دو دغدغه اصلی ایشان در طول 12 سال گذشته بود، دست کشیده اند.
 
وی با بیان اینکه هر کس که باید منظور مقام معظم رهبری را می فهمید در طول سال های گذشته فهمیده و بر اساس آن عمل کرده است و آنکه نفهمیده قصد فهمیدن ندارد، ادامه داد: در طول این 12 سال ما باید عملکرد خود را بازبینی کنیم تا بفهمیم که تا چه حد مطابق با خواست مقام معظم رهبری که به نفع ملت و نظام بوده و هست، عمل کرده و جامعه را در این دو زمینه به پیش برده ایم؟
 
سرهنگ وحیدی دوره های انتخاباتی در کشور را همواره همراه با ناامنی عنوان و اضافه کرد: به دلیل عدم استقرار صحیح احزاب در کشور و نداشتن رویه مشخصی برای احزاب، همواره انتخابات ما همراه با ناامنی بوده که این نشان از ضعف ما است و جای تاسف دارد که کشوری که داعیه دار دیپلماسی و دموکراسی در جهان است، انتخابات آرام و بدون دغدغه امنیتی نداشته باشد.
 
وی تمامی احزاب و گروه ها را در ایام نزدیک به انتخابات به رفتاری همراه با متانت و خرد فرا خواند و افزود: مشکلاتی که در انتخابات سال 88 پیش آمد به اعتقاد برخی از کارشناسان به کشور آسیبی جبران ناپذیر از لحاظ سیاسی و حیثیتی وارد کرد که باید سعی کنیم در آینده تکرار نشود.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: در سال 88 در اثر فتنه ها شکافی در ساختار سیاسی کشور ایجاد شد که دشمن را به نفوذ در کشور و اجرای برنامه براندازی نظام امیدوار کرد، اما هدایت و روشنگری های مقام معظم رهبری ریشه فتنه را خشکانده و دشمنان را مایوس کرد.
 
وی پرونده هسته ای ایران و مذاکرات را پیچ تاریخی ایران و یک مرحله حساس برای کشور عنوان و اظهار کرد: با همدلی و همزبانی و سعه صدر باید از این موقعیت عبور کنیم.
 
سرهنگ وحیدی حداقل منافع پرونده هسته ای را اثبات حقانیت استفاده ایران از انرژی هسته ای در جامعه جهانی دانست و گفت: مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را افرادی انقلابی و مومن معرفی کردند و خواست ایشان نقد منصفانه برجام با تفاهم و تبادل نظر و مراقبت از دشمنان و هوشیاری در مقابل آنان است.
 
وی در پایان گفت: آمریکا در جهان ادعای کدخدایی می کند، ولی ما در مقابل این ادعا از اول انقلاب تا به حال ایستاده ایم و تا به آخر هم به این دولت تجاوزگر اجازه کدخدایی در ایران را نمی دهیم.
 
گفتنی است در پایان این جلسه از تعدادی از اصناف نمونه با حضور سرهنگ وحیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی، اسکندری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مسؤولان حاضر در جمع، تقدیر و تجلیل به عمل آمد/936/پ202/ب4
ارسال نظرات