۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۴۸۹

یادواره شهدای دولت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دولت مراسم گرامیداشت شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر در مسجد مقبره بازار کفاشان تبریز برگزار می‌شود.
شهيد رجايي و باهنر

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت هفته دولت و همچنین یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر، اظهار داشت: شهر تبریز همچون سال‌های گذشته بار دیگر میزبان مراسم گرامیداشت شهدای دولت خواهد بود.


وی با بیان این‌که مراسم گرامیداشت شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر روز یکشنبه هشتم شهریور از ساعت 11 تا 13 در مسجد مقبره بازار کفاشان تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آیت الله مجتهد شبستری و استاندار آذربایجان شرقی برگزار می شود.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که سخنران این مراسم حجت الاسلام مجتبی ذوالنّور خواهد بود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) شهیدان رجایی و باهنر را الگویی برای همگان معرفی کرده‌اند، از این رو بایستی با حضور در این مراسم معنوی این سخن گهربار امام راحل را عملی کنیم.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هشتم شهریور سالروز شهادت جانسوز شهیدان محمدعلی رجائی رییس جمهور مکتبی و نخست وزیر دانشمند محمدجواد باهنر و یادآور روز جریحه دار شدن قلب میلیون‌ها ملت انقلابی ایران و حتی آزادیخواهان جهان است.


وی ادامه داد: در این روز ملت ایران شخصیت‌هایی را از دست داد که مبارزه خستگی ناپذیر با استکبار جهانی و ایادی داخلی آنان، اخلاص در عمل، ساده زیستی، ذوب شدن در ولایت و خادم مردم بودن از بارزترین خصوصیات این شهدای گرانقدر بود؛ روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.


حجت الاسلام تقی زاده از عموم اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب، روحانیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، تشکل‌های اسلامی، اصناف و بازاریان، کارگران و کارمندان، مسؤولان ادارات، سازمان‌ها و نهادها، بسیجیان، انجمن‌های اسلامی، هنرمندان، فرهنگیان و دانشگاهیان و نیروهای نظامی و انتظامی دعوت کرد تا با شرکت در این مراسم بار دیگر با آرمان‌های شهدای انقلاب تجدید میثاق ببندند.


وی تداوم راه، هدف و آرمان شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را عامل بقای نظام اسلامی ایران دانست و گفت: شهدا برای دفاع از حریم ولایت و کیان نظام جان خود را نثار کردند، امروز وظیفه ماست که با حضور در چنین محافلی بر ادامه راه آن بزرگمردان تاریخ تأکید داشته باشیم./935/ت303/ح

ارسال نظرات