۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۸۳۴۹۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طراحان کودتای 28 مرداد دلسوز مردم ایران شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ دواتگری گفت: ساده‌اندیشی خواهد بود که خیال کنیم طراحان کودتای 28 مرداد امروز دلسوزان مردم ایران شده‌اند و برای رفع تحریم‌های اقتصادی که خود وضع کرده‌اند، عجله دارند.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دولت برای دوران پس از تحریم‌های اقتصادی اظهار داشت: راهبرد امروز غرب به ویژه آمریکا در منطقه مقابله با قدرت نفوذ ایران با انحراف در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه‌ای فارغ از دشمن رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نخستین هدف آمریکا در تحقق این سیاست استراتژیک در منطقه است، به یقین مذاکره با ایران در راستای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان نیز در راستای تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بوده است.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس با تأکید بر این‌که نفوذ آمریکا در کشور تنها در عرصه‌های سیاسی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: آمریکا برای نفوذ اقتصادی و حتی فرهنگی در کشور برنامه دارد، ساده‌اندیشی خواهد بود که خیال کنیم طراحان کودتای 28 مرداد امروز دلسوز مردم ایران شده‌اند.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این‌که استعمار و استکبار غرب همواره در طول تاریخ ایران را مورد هجمه خود قرار داده اند، تصریح کرد: اگر نتوانیم در عرصه اقتصادی به خودکفایی برسیم و از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم، به یقین زمینه را برای نفوذ اقتصادی آمریکا در کشور فراهم کرده ایم.


وی ادامه داد: در عرصه فرهنگی نیز بایستی حس هویت دینی و ملی را میان آحاد جامعه تقویت کنیم، اگر مبتلا به خودباختگی فرهنگی شده و به سبک زندگی غربی متمایل شویم، به لحاظ فرهنگی شرایط برای نفوذ تفکر ضداسلامی غربی و آمریکایی در کشور فراهم خواهد شد.


دواتگری خواستار هوشیاری و بصیرت مسؤولان نظام در دوران حساس فعلی کشور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهم اخیر نسبت به نفوذ برخی جریان‌های فکری متمایل به غرب هشدار داده‌اند، که بایستی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد./935/202/ع

ارسال نظرات