۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۵۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیروی از ولایت فقیه معیار سنجش افراد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در جامعه دینی میزان و معیار سنجش امامت و ولایت بوده و در عصر غیبت نیز ولی فقیه میزان جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش روز جهاني مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در همایش «اصحاب مسجد» که به مناسبت روز جهانی مسجد با حضور ائمه جماعات، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیأت امنا و اعضای پایگاه های بسیج مساجد در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید مساجد در تمامی زمینه های عبادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره محور و مرکز اصلی فعالیت ها باشند.

 

وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد، بر هماهنگی بیشتر بین ارکان چهارگانه مساجد شامل امام جماعت، هیأت امنا، پایگاه بسیج و کانون های فرهنگی هنری تأکید کرد و افزود: در یک مسجد می بایست امام جماعت مدیر و میزان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع)، با قرائت حدیثی از امام هشتم شیعیان بر اساس آیات سوره الرحمن، اضافه کرد: این امام همام نگاه دیگری به آیات سوره الرحمن داشته و می فرمایند: «آسمان را خدا برافراشت و به جای آن میزان را قرار داد».

 

وی ادامه داد: مقصود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از آسمان وجود حضرت محمد(ص) و میزان امام علی(ع) بوده که میزان جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که بر این اساس در جامعه دینی معیار سنجش و میزانی وجود دارد که باید خود را با آن بسنجیم، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی میزان، امامت و ولایت بوده و در عصر غیبت نیز ولی فقیه در مقام میزان جامعه قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امام رضا(ع) می گوید هر کس با میزان جامعه همسوتر باشد به همان اندازه درجه او نیز رفیع تر می شود به همین دلیل همه باید مراقب باشیم از میزان عبور نکرده و نافرمانی نکنیم.

 

به گفته وی امام و ولی فقیه آیینه جامعه بوده و خوبی ها و عیوب را نشان می دهد تا با آگاهی از عیوب خود را اصلاح کرده، در جامعه دینی با عدالت زندگی کنیم و تمامی موارد را با عدالت وزن کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این آیات قرآنی و حدیث اسلامی عمومیت دارد به گونه ای که در یک مسجد نیز امام جماعت معیار سنجش و میزان مسجد به شمار می رود زیرا مردم از امام جماعت توقع و انتظار ویژه ای داشته و خود را با او می سنجند.

 

وی با اشاره به این که بر این اساس نقش و رسالت امام جماعت در مسجد بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: در روز حساب و قیامت نیز انسان و اعمال او با ولایت و میزان سنجیده می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) افزود: این امام همام می فرمایند هر کس ولایت ما را پذیرفته باشد در بهشت است تنها باید مراقب شیاطینی که می خواهند او را از بهشت ولایت بیرون کنند باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مسجد نیز برای مسلمانان همانند بهشت است و در روایات اسلامی نیز آمده وقتی که مؤمنی وارد مسجد می شود همانند ماهی است که وارد آب شده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس افرادی که در مساجد فعالیت می کنند بهشتی بوده و نباید از کار و فعالیت در این اماکن مقدس احساس خستگی کنند چرا که اجر و پاداش عظیم اخروی آنها نزد خداوند محفوظ است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات