۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۸۳۵۲۹
حجت الاسلام ماندگاری:

مشکل ما با خوی سلطه گری دولتمردان آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: متأسفانه عده ای از وقوع حواث و بلایای طبیعی در آمریکا ابراز خوشحالی می کنند در حالی که باید نسبت به مسائل همه انسان ها حتی مردم آمریکا بی قرار باشیم، ما با مردم این کشور مشکل نداریم، مشکل ما با دلتمردان آمریکا، آن هم به خاطر خوی سلطه گری شان است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، امروز مصادف با یازدهم ذیقعده و میلاد با سعادت امام هشتم در حرم رضوی، یکی از نشانه های پیروی از امام رضا(ع) را حسن ظن دانست و گفت: مردم در حرم امام رضا(ع) نسبت به یکدیگر خوش بین هستند، به دیگری نسبت دروغ و تهمت روا ندارند، با مهربانی و عطوفت نسبت به هم رفتار می کنند.

وی تصریح کرد: برای حفظ مهربانی که هنگام زیارت و در حرم حضرت رضا(ع) نسبت به یکدیگر داریم باید آن را در سایر زمان و مکان های غیر زیارت هم داشته باشیم تا در جامعه ترویج پیدا کند.


حجت الاسلام ماندگاری
افزود: به جای این که بیخیال هم باشیم، بی قرار هم باشیم یعنی هر کاری از دستمان بر می آید برای دیگری انجام دهیم، همه ما می توانیم به سه طریق گره گشای مردم باشیم اول این که خود گره گشایی کنیم؛ گره باز کردن منحصر به امور مادی نیست بلکه راهکار برخی مسائل گفت و شنود، لبخند و آبرو است.


رییس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: گاهی ما قادر به استفاده از کلام و آبروی خویش برای حل مشکل دیگری نیستیم، در این صورت واسطه باشیم و افراد خیر و آبرومند را معرفی کنیم.


کارشناس برنامه سمت خدا خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رسول اکرم(ص) برای کار خیر و کمک مادی اولویت با خانواده و پدر و مادر، خویشاوندان، همسایه ها و در نهایت مؤمنان نیازمند است.


وی سومین روش بی قراری را دعاکردن عنوان کرد، افزود: در حق افراد بیمار و کسانی که اطرافمان مشکلات مادی دارند، دعا کنیم، وقتی از کنار اهل قبور رد می شویم با توجه به اینکه مشکل آن ها کمتر از افراد زنده نیست برای آن ها هم دعا کنیم و بگوییم خدایا همه مؤمن و مؤمنات را ببخش و بیامرز.


بی قراری نسبت به همه انسان ها


حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که بی قراری مؤمن منحصر به قوم و نژاد نیست، ابراز کرد: عده ای از وقوع حواث طبیعی چون سیل و زلزله در آمریکا ابراز خوشحالی می کنند در حالی که براساس حس نوع دوستی انسان دوستی این طرز تفکر اشتباه است؛ ما با مردم آمریکا مشکل نداریم، مشکل ما با دولتمردان آمریکا، آن هم با خوی سلطه گری شان است.


وی با بیان این که در حق همه مردم جهان دعا کنیم، اظهار کرد: برای پیروی از امام رضا(ع) باید حتی با دعا کردن نسبت به هم بی قرار باشیم، وقتی در جامعه با گنهکار و خطاکاری رو به رو می شویم، پس امر به معروف و از نهی از منکر آنجا که دیگر کاری از دست ما ساخته نیست، در حقشان دعا کنیم.

 

کارشناس برنامه سمت خدا تشکر را از دیگر راه های ترویج محبت بیان کرد و افزود: از کسی که نعمتی به ما می رساند یا خدمتی به ما می کند تشکر کنیم همچنین از فرزندان خود نیز تشکر کنیم زیرا آن ها طراوات و شادی زندگی ها هستند، با توجه به عبارت «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» اگر در خانواده از پدر، مادر، فرزندان خود تشکر کنیم به طور قطعی شاکر خداوند هم هستیم.


رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: کارگرها و کارمندان نه تنه
ا از مسؤولان متشکر نیستند بلکه برخی روحیه طلبکارانه هم دارند باید از کسانی که واسطه اشتغال می شوند تشکر کنیم و دعاگوی آنان باشیم، به دور از الفت و مهربانی است که درباره همکار یا کارفرما غیبت کنیم.


وی تصریح کرد: در سطح بالاتری از جامعه برخی از مردم نیز از مسؤولان متشکر نیستند و به گله و شکایت می پردازند، سخن امام راحل که فرمودند: «قبل از این که بپرسید انقلاب برای ما چه کرده است، از خود بپرسیم ما برای انقلاب چه کار کرده ایم» در این جا قابل تأمل است.

 

وی با اشاره به این که مشکلات مملکت و حکومت نادیده گرفته نمی شود، ابراز کرد: نظام اسلامی برکات بسیاری داشته است این ناسپاسی است که بگوییم با دوران پهلوی تفاوتی ندارد؛ ندای لا اله الاالله در دنیا به برکت این نظام بلند شده است، 320 هزار شهید یعنی شفیع روز قیامت از این مملکت بلند شده است، این ها نعمت های کوچکی نیستند که باید قدردانی شودند.


حجت الاسلام ماندگاری افزود: از امام رضا(ع) و اهل بیت و در سطح بالاتر از خداوند تشکر کنیم اگر اهل تشکر باشیم مهربان می شویم هم چنین روحیه اهل عذرخواهی سبب محبت می شود، عذخواهی بزرگترها از فرزندان، عذرخواهی مرد از همسر و افراد در سطح جامعه محبت و صمیمت ایجاد می کند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات