۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۵۹۰
امام جمعه بخشایش:

خلوص نیت در مسیر الهی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری خلوص نیت و مردمی بودن را از جمله خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و گفت: خلوص نیت و عمل مخلصانه در مسیر الهی از بارزترین و اساسی ترین ویژگی این دو شهید بزگوار است که در حول محور آن دیگر ویژگی های‌آن ها ظاهر می‌شود.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ویژگی های بارز شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: دولتمردان و مسؤولان کشور، تمسک به سیره و روش رفتاری این دو بزرگوار را پیشه خود قرار دهند.

 

وی خلوص نیت و مردمی بودن را از جمله خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر خواند و تصریح کرد: خلوص نیت و عمل مخلصانه در مسیر الهی از بارزترین و اساسی ترین ویژگی این دو شهید بزگوار است که در حول محور آن دیگر ویژگی های آن ها ظهور می یابد.

 

امام جمعه بخشایش افزود: خدمت به مردم و مردمی بودن همراه با مردم داری را می توان ویژگی خاص یک مسؤول عنوان کرد که شهیدان رجایی و باهنر در این مورد نیز در حقیقت الگوی مسؤولان نظام است، توجه به مردم باید در صدر اولویت های یک مسؤول باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی ولایت مداری، تأکید کرد: در حقیقت کلمه پشتیبانی و حرکت در مسیر ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی ناجی کشور از مشکلات و فشار های کشور های استعماری است، این ویژگی نیز در آن دو بزرگوار به تمامه تجلی و بروز داشته است.

 

حجت الاسلام غفاری عمل به موقع، تعهد و اهل عمل بودن را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: یک مسؤول لازم است متعهد به آرمان ها و ارزش ها باشد و در چهار چوب آن‌ها اهل عمل و عکس العمل به موقع باشد.

 

وی علت حقیقی زنده ماندن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را سرسپرده و دلسپرده‌ به ارزشهای انقلاب بودن دانست و اذعان داشت: علت اینکه خدای متعال نام و یاد اینها را باقی گذاشته، ویژگی تعهد با آرمان های انقلاب و حرکت در مسیر ولایت است، آنها بندگان خالص الهی بودند.

 

امام جمعه بخشایش با تأکید بر مشکلات اجتماعی و مسائل فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: مسؤولان با عمل به موقع و سنجیده در مسیر حل مشکلات اقتصادی، رفع موانع ازدواج و اشتغال زایی جوانان گام بردارند و در مسیر احیای اسلام ناب محمدی قدم بردارند.

 

وی در پایان همدلی میان ملت و مسؤولان را لازمه پیشرفت کشور دانست و ابراز داشت: همدلی در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب با وحدت کلمه، راهگشای بسیار از مشکلات است، بنابراین تمام اقشار خصوصا دولتمردان پیگیر فرمایشات رهبری حربه دوگانگی و تشتت در جامعه را که دشمن در مسیر آن تلاش دارد را کند کنند./854/ت302/ح

ارسال نظرات