۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۸۳۵۹۱
آیت الله نمازی:

رکابزنی جوانان در مسیر مشهد بیعت با امام رضا است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حرکت با دوچرخه از یک نقطه به طرف زیارت مقام ولایت و امامت، امام رضا(ع) به عنوان یک نماد و یک الگو برای دیگر جوانان کشور است.
آيت الله عبدالنبي نمازي در ديدار با كاروان دوچرخه سواري

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان چهارشنبه شب در دیدار با جوانان تیم دوچرخه سواری کانون امام رضا(ع)، رکابزنی جوانان کاشانی درمسیر طولانی کاشان به مشهد آن هم همزمان با میلاد امام رضا را توفیق بزرگی دانست و افزود: رکاب زدن در مسیرآستان قدس رضوی یک توفیق بزرگی است که نصیب شما شده است و شما باید قدر این نعمت را بدانید و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.

 

وی با اشاره به اینکه زیارت ائمه اطهار(ع) یک افتخار بزرگی است که نصیب زائرین آنها می شود گفت: زیارت ائمه اطهار یک افتخار بزرگی است که مهم نیست اهل دنیا بدانند یا ندانند چرا که علم و جهل دیگران تأثیری در اهمیت این حرکت شما ندارد چون این کاربزرگی است.

 

آیت الله نمازی حرکت از کاشان به طرف مشهد با دوچرخه برای زیارت مقام ولایت را افتخاربزرگی دانست و افزود: امام رضا(ع) دارای مقام ولایت است و رکابزنی در مسیر زیارت امام رضا به لحاظ فیزیکی و جسمی یک بُعد کار است اما از سوی دیگر این حرکت به معنای پناهنده شدن به مقام ولایت و بیعت با امام رضا(ع) است.

 

به گفته وی، جوانانی که با امام معصوم خود بیعت می‌کنند و از گناهان پاک می شوند، باید مراقب باشند این پاکی و طهارت به دست آمده را در ایام جوانی خود حفظ کنید و آن را به سادگی از دست ندهید.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، بیعت با ولایت و پاک شدن از گناهان را از دستاوردهای رکاب زدن در مسیر ولایت اعلام کرد و افزود: جوانان آسیب پذیرهستند و شرایط جوانی شرایط خاصی است، لذا هنگامی که وارد آستان مقدس ثامن لحجج علی ابن موسی الرضا(ع) می شوید در گوشه ای با امام رضا خلوت کنید و از او یاری و کمک بخواهید.  

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: انسان ها همیشه نیازمند حمایت، پشتیبانی و هدایت از سوی ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم هستند، لذا از امام رضا(ع) کمک بگیرید و با ایشان عهد و پسمان ببندید اکنون که پاک و منزه شده ایم، با دروغ و غیبت، تهمت و مراحمت و اذیت دیگران این طهارت و پاکی خود را به گناه آلوده نکنیم.  

 

وی در ادامه با اشاره به این که خداوند جوانان را را دوست دارد گفت: روایات است جوانی که به نماز می ایستد خداوند به فرشتگان خود فخر می فروشد که شما اگر در حال ذکر و عبادت هستید برای این است که شهوت و هوای نفس و نیازمند خواب و خوراک ندارید، اما جوانی که شهوت و هوای نفس دارد و نیازمند خواب و غذا است، خواب را رها کرده و در حال راز و نیاز و عبادت با من است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت:  خداوند به دلیل عبادت جوان به فرشتگان  خود فخر می فروشد، لذا شما جوانان باید قدر خود را بدانید چرا که آدرس و مسیری که آمدید مسیر درستی است اما باید مراقب باشید از مسیر درستی آمده اید خارج نشوید.

 

محمد قنبری سرپرست تیم دوچرخه سواری کانون امام رضا(ع) کاشان با اشاره به اینکه امسال برای هشتمین سال متوالی است که کاروان دوچرخه سواری کاشان عازم مشهد الرضا است گفت: حرکت کاروان از گلزار شهدای دارالسلام کاشان و عطرافشانی قبور شهدا است و در در طول مسیر کاشان تا مشهد نیز با حضور در گلزار شهدای شهرهای مسیر با شهدا ضمن عطرافشانی قبور شهدا با شهدا تجدید پیمان می شود./1307/پ202/ش

ارسال نظرات