۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۶۱۶
جانشین مدیر حوزه های علمیه اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت تحول در متون و نظام آموزشی حوزه/ طلاب هدف خود را رسیدن به مناصب قرار ندهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با کلی خواندن بحث تحول در حوزه ها، ماموریت حوزه های علمیه را همان رسالت انبیا و ائمه(ع) در طول تاریخ دانست و گفت: طلاب هدف خود از تحصیل علوم اسلامی را رسیدن به مناصب قرار ندهند.
حجت الاسلام عليرضا باطني

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت فراوان رسالت طلاب و فضلای حوزه های علمیه، گفت: راهی که امروز حوزه ها باید در مسیر آن قرار بگیرند، همان راهی است که برای انبیا ترسیم شده است.

 

وی ادامه داد: رسالت و ماموریت حوزه های علمیه همان رسالت و وظیفه ای است که انبیای الهی در طول تاریخ داشتند و امامان معصوم(ع) این راه را طی کردند، امروز هم می بایست فرهیختگان در حوزه های علمیه که مراکز نشر معارف دینی و تبیین احکام نورانی اسلام است همین وظیفه را دنبال کنند.

 

جانشین مدیرحوزه های علمیه استان اصفهان، افزود: طلاب می بایست دانش حوزوی را برای خود علم و ارزشی که برای آن قائل هستند مطالبه کنند و هدف خود از تحصیل علوم اسلامی را رسیدن به مناصب و جایگاه های مختلفی که در انتظار فضلای حوزه است قرار ندهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تصریح کرد: شیوه آموزش در حوزه با سایر مکان های آموزشی و تربیتی متفاوت است و حضور تمام وقت طلاب در حوزهای علمیه را می طلبد و ما این موضوع را با طلاب جدیدالورود مطرح کردیم همچنین به آن ها گوشزد کردیم که نظام آموزشی حوزه به افرادی که آمادگی بیشتری دارند اجازه می دهد تا از شیوه های ارتقایی استفاده کنند و سرعت تحصیلی خود را بالا ببرند.

 

وی بیان داشت: تحول در نظامات حوزه های علمیه، موضوعی کلی و کشوری است و شورای عالی حوزه های علمیه فعالیت هایی را از سال های قبل شروع کرده است و در حال بازنگری نظامات حوزوی است و آنچه را که در پیروی از سیاست های این شورا لازم است، حوزه علمیه اصفهان هم آن را دنبال می کند و  به مدد استقلالی که حوزه علمیه اصفهان دارد تغییراتی در متون و نظام آموزشی، تربیتی و تبلیغی حوزه ایجاد شده که البته شیب ملایمی دارد.

 

جانشین مدیر حوزه های استان اصفهان، توضیح داد: این تغیرات باید ابتدا آزمون و خطا شده و در یک مقیاس کوچک تری بررسی شوند و در صورت جواب دادن و خرسندی و رضایت کافی از نتایج آن ها، برنامه ها در تمامی قسمت هایی که مشمول آن می شوند به اجرا گذاشته خواهد شد و به سایر نقاط تعمیم داده می شود./869/ت302/ب4

ارسال نظرات