۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۳۶۲۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز قطعا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جبارزاده با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی و دینی در استان را با اولویت پیگیر هستیم، گفت: با وجود محدودیت در اعتبارات استانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب قطعا برگزار می‌شود.
جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته وعده دادیم که هر ماه یک برنامه شاخص در سطح ملی یا بین‌المللی در استان برگزار کنیم که تحقق یافت.


وی افزود: امسال نیز پیگیر برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و محافل فرهنگی و دینی در سطح استان و تبریز هستیم، که در این راستا با وجود محدودیت در اعتبارات استانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز قطعا مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان یکی از خواسته‌ها و مطالبات دیرین مردم استان بوده است، افزود: این خواسته با سفر ریاست جمهوری به استان جامه عمل پوشانده شده و با راه‌اندازی این بنیاد شاهد فعالیت های ارزنده و فاخر در حوزه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان خواهیم بود.


جبارزاده با اشاره به این‌که بنیاد هنوز ردیف بودجه خاصی ندارد و پیگیر جذب منابع مالی برای فعالیت های آن هستیم، گفت: از تمامی هنرمندان، ادبا، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان خواستاریم این بنیاد را در تحقق اهداف ارزشمند خود یاری کنند.


وی از معرفی چند نفر دیگر به هیأت امنا و هیأت مدیره راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک احکام اعضای جدید از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد که انتظار داریم همه دلسوزان به فرهنک و ادب آذربایجان متولیان بنیاد را یاری کنند.


استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت ثابت کرده به وعده های خود پایبند است، اظهار داشت: دولت یازدهم از زمان شروع فعالیت‌های خود با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، برای به سرانجام رساندن این پرونده کمر همت بسته و به زودی دستاوردهای بزرگ این تلاش برای مردم آشکار خواهد شد.


جبارزاده آمادگی همه بخش‌های دولت تدبیر و امید برای دوران پس از تحریم را یادآور شد و افزود: امیدواریم با نهایی شدن این پرونده که حاصل سال‌ها ایستادگی ملت برای آرمان‌های خود بوده است شاهد گشایش در مسایل اقتصادی کشور و بخش‌های مختلف باشیم.


وی با بیان این‌که در طول دو سال گذشته فعالیت های ارزنده‌ای در رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان صورت گرفته است، گفت: بنده در بدو ورود به استان تدوین نقشه راه و شناختن وضعیت موجود استان را در اولویت قرار دادم، استان را در شرایطی تحویل گرفتیم که در بسیاری از بخش ها با مشکلات عدیده ای روبه رو بودیم.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در سایه تلاش‌های شبانه روزی همکارانم استان آذربایجان شرقی سال گذشته در امنیت و مبارزه با قاچاق کالا رتبه برتر کشور را کسب کرد، گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام مهم ترین دغدغه دولت است، چنانکه که شاهد افزایش تخصیص اعتبارات عمرانی استان در دو سال گذشته بوده ایم./935/پ203/ب4

ارسال نظرات