۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۸۳۶۵۳
آیت الله شبستری:

ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها توسعه یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مسافرت‌های درون شهری به جای استفاده از سواری شخصی شد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از فاز اول خط یک مترو تبریز با بیان این‌که نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب با اهداف مهمی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باید شاهد همگرایی و همدلی مردم و مسؤولان در تحقق اهداف نظام باشیم.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به فرهنگ سازی در کشورهای پیشرفته برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خواستار توجه جدی شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مسافرت‌های درون شهری به جای استفاده از سواری شخصی شد و گفت: البته لازمه این امر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر فازهای بعدی مترو تبریز تأکید کرد و گفت: تکمیل فاز اول مترو تبریز در طول ١٢ سال صورت گرفته است، اما باید مسؤولان امر با تلاش و سعی شبانه روزی خود فازهای بعدی را در مدت زمان تهیین شده به اتمام برسانند.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که وجود مترو در کلانشهرها یک ضرورت محسوب می‌شود، اظهار داشت: جلوگیری از اتلاف وقت مردم و شهروندان یکی از مزایای قابل توجه مترو می باشد که باعث کاهش هزینه ها صرفه جویی در زمان می شود، انتظار داریم دولت و شهرداری در تکمیل سریع فازهای بعدی همت مضاعف داشته باشند.

 


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این‌که کاهش آلودگی هوا از دیگر مزایای بهره مندی از مترو است، گفت: وجود و حرکت خودرو های تک سرنشین علاوه بر این‌که باعث آلودگی هوای شهرها می شود، موجب ترافیک سنگین در شهر می شود، اما با بهره مندی از مترو می توان در سریع‌ترین زمان ممکن مسافت را طی کرد.

 


همچنین هوشنگ خندان دل، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور اظهار داشت: تبریز، یکی از سه کلان شهری است که در دور جدید به عنوان هدف در راه اندازی مترو، تعیین شده و دومین شهری است که فاز نخست این پروژ مهم در آن به بهره برداری می رسد.

 


خندان دل به احداث کارخانه مونتاژ واگن متروهای سه کلان شهر در تبریز اشاره کرد و گفت: تا کنون در پروژه متروی تبریز 15هزار میلیارد ریال هزینه صرف شده که نیمی از آن در طی دو سال اخیر هزینه شده و جا دارد که از همت و توجه شهردار تبریز در این خصوص قدردانی کنیم.

 


خندان دل ادامه داد: در حال حاضر 395 کیلومتر خط مترو در حال احداث در سطح کشور وجود دارد که حدود 300 هزار میلیارد ریال هزینه را به خود اختصاص داده است. از شهرداری تبریز که برای تامین هزینه های مورد نیاز و اجرای این پروژه ی مهم، همت ویژه ای به خرج داده تشکر می‌کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات