۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۸۳۶۶۶
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

اقتصاد دانش بنیان مطالبه اصلی رهبری از مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ فرهادی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سه اصل مهم اقتصاد دانش بنیان، مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی تأکید کرده و بیانات بسیار قابل تأملی در این خصوص مطرح کردند.
محمد فرهادي، وزير علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم افتتاح خط یک فاز اول قطار شهری تبریز، اظهار داشت: آذربایجان همواره مهد تمدن و پرورش بزرگان و عالمان دینی بوده و این خطه از کشورمان منشأ تحولات بزرگ در کشور بوده است.

 


وی با بیان این‌که آذربایجان کشور را به اروپا متصل می کند و همواره در همه زمینه ها در کشور پیشتاز بوده است، خاطرنشان کرد: امروزه دانشگاه تبریز که به عنوان یکی از چند دانشگاه برتر در کشور مطرح است، باید در دیپلماسی علمی حرف اول را بزند و امیدواریم زمینه های رشد روزافزون علمی و فناورانه این دانشگاه را شاهد باشیم.

 


وزیر علوم در ادامه با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته هیأت دولت با معظم‌له یادآور شد: در این دیدار نکات بسیار با ارزشی مطرح شد که هر یک نیازمند مهندسی فکری و فرهنگی در کشور است، البته با همت هیأت دولت تدبیر و امید گام های بسیار موثری در زمینه رشد علم و فناوری در کشور برداشته شده است.

 


فرهادی ادامه داد: رهبری همواره با رهنمودهای خود نقشه راه را به مسؤولان کشور نشان می دهند و در دیدار روز گذشته نیز ایشان بر سه نکته مهم اقتصاد دانش بنیان، مسائل فرهنگی، مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تأکید کرده و بیانات بسیار قابل تاملی در این خصوص مطرح کردند.

 


وی با بیان این‌که اقتصاد کشور باید دانش بنیان باشد، تصریح کرد: پیشرفت کشور میسر نمی شود مگر از رهگذر علم و پژوهش و نوآوری، بنابراین باید در این راستا سرمایه گذاری های بیشتری صورت گیرد، تا تمامی مشکلات کشور با اتکا به روش های علمی و نوآورانه حل شود.

 


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به معضلات فرهنگی کشور گفت: امروز مشکلات فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد که طبق خواسته رهبر انقلاب باید بیش از پیش در این خصوص برنامه ریزی شود، تا فرهنگ اسلامی ایرانی حفظ و گسترش یابد و بیگانگان نتوانند با هجمه های مختلف جوانان کشور را از مسیر رشد و کمال خارج کنند.

 


فرهادی اقتصاد مقاومتی را به معنای مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تهدیدات دانست و افزود: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی باید با توجه به نیازها و اولویت ها صورت بگیرد و هیات دولت نیز در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه اصول و رهنمودهای درخواستی مقام معظم رهبری را سرلوحه کار برنامه ریزی های خود قرار خواهد داد.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست خط یک قطار شهری تبریز در سخنانی با بیان این‌که شهرداری تبریز با به کارگیری تمام ظرفیت‌های ممکن، نقش تعیین‌کننده و چشمگیر در این زمینه داشته‌ است، اظهار داشت: مترو، از ویژگی های توسعه هر شهر بوده و با افتتاح آن تبریز از شهرهای پیشرفته دنیا محسوب خواهد شد.

 


صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در سخنانی به اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی دولت و شهرداری تبریز به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: تا سال 93 کل مبلغ تزریق‌شده به پروژه قطار شهری از سوی دولت 560 میلیارد تومان و از سوی شهرداری 218 میلیارد تومان بوده‌است؛ این در صورتی است که سال گذشته،  440 میلیارد تومان از سوی شهرداری و 90 میلیارد تومان نیز از سوی دولت، تزریق شده است.

 


وی با بیان این‌که برای خط دو قطار شهری، 540 میلیارد تومان بودجه، مقرر شده‌‌ که 140 میلیارد تومان آن تا کنون در سال جاری هزینه شده است، افزود: در همین خط 318 میلیون یورو فاینانس مقرر شده‌ است؛ به این ترتیب، این دو مبلغ، در کنار 517 میلیون دلار مصوب سفر رییس‌جمهور محترم که هم‌اکنون در حال اخذ آن هستیم./935/پ201/ب4

ارسال نظرات