۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۶۷۴
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

مخالفان هاشمی با او به مناظره بنشینند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی با او در مناظره ای که به صورت زنده برای مردم پخش شود، شرکت کرده و به مناظره و گفت و گو بنشینند تا در پایان مردم قضاوت کنند که حق با چه کسی است.
حسين مرعشي- سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، امروز در نشست خبری در بجنورد، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، افزود: همه باید برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی، باشکوه و با حضور سلایق و تفکرات مختلف تلاش کنند.

 

وی با اشاره به موضوع نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات امری قانونی و در چارچوب قانون اساسی است اما آنچه محل اختلاف و انتقاد بوده و رییس جمهور نیز به آن اشاره کرد، انجام برخی رویه های سلیقه‌ای در انتخابات از سوی شورای نگهبان است.

 

مرعشی با بیان این که بر اساس قانون اساسی، تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی بر عهده چهار مرجع قانونی گذاشته شده است، مدعی شد: متأسفانه شورای نگهبان این رویه را قبول نداشته و با اضافه کردن تحقیقات محلی و شهود مختلف، در پی احراز و یا عدم احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است.

 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: این گونه اقدامات برخلاف قانون اساسی است آن هم در حالی که قانون مراجع چهارگانه را برای تأیید صلاحیت کاندیداها انتخاب کرده و حتی احراز صلاحیت را نیز در اختیار هیأت های اجرایی که معتمدان مردم هستند، گذاشته است.

 

نباید میدان سیاست و مدیریت کشور به دست افراطی ها بیفتد

مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف حزب کارگزاران سازندگی، اظهار کرد: این حزب یکی از احزاب سیاسی اصلاح طلب طرفدار دولت یازدهم است که اعضا و طرفداران آن به عنوان نیروهای اصلاح طلب حامی دولت تدبیر و امید، خود را در مشارکت و پیروزی افتخارآفرین یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریک می دانند.

 

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات اضافه کرد: این حزب قصد دارد با تجهیز سازمانی و بازآوری خود، همچون گذشته با رعایت خطوط قرمز نظام و لحاظ کردن دغدغه های رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیر و امید را در عرصه سیاسی یاری کند.

 

مرعشی با بیان این که نباید میدان سیاست و مدیریت کشور را به افراطی ها بدهیم، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نیروهای افراطی ارزش های ملی و انقلابی کشور را به نفع خود مصادره کرده و از آنها در راستای اهداف نامناسب استفاده کنند.

 

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر این که می بایست از گذشته درس بگیریم، افزود: اصلاح طلبان بعد از تحمل هشت سال نابخردی در سیاست کشور که البته خود آنها هم در ایجاد شدن آن نقش داشتند سرانجام در سال 92 توانستند با اجماع به پیروزی برسند.

 

وی با بیان این که سال 92 اوج خردورزی و گذشت اصلاح طلبان بود و اگر 10 درصد این گذشت در سال 84 انجام می شد کشور به چنین مخمصه ای نمی افتاد، اضافه کرد: در انتخابات پیش رو نیز اجماع تنها راه مؤفقیت اصلاح طلبان و اعتدالیون است.

 

مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی با او به مناظره زنده بنشینند

مرعشی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: امروز ایران اسلامی به سیاستمداران دیندار و مصلحی نیاز دارد که اهل خرد و گذشت باشند.

 

وی با اشاره به اعلام آمادگی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از این تصمیم استقبال کرد و افزود: بی احترامی که برخی از مخالفان آیت الله هاشمی نسبت به وی دارند نه تنها با احکام اسلامی، بلکه با اخلاق ایرانی و دینی نیز سازگاری ندارد.

 

مرعشی با بیان این که این گونه تخریب ها نسبت به شخصیت های انقلابی در شأن ایرانی نیست، از مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی خواست تا با او مناظره تلویزیونی برگزار کنند.

 

وی اضافه کرد: مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی با او در مناظره ای که به صورت زنده برای مردم پخش شود، شرکت کرده و به مناظره و گفت و گو بنشینند تا در پایان مردم قضاوت کنند که حق با چه کسی است.

 

توافق هسته ای نقطه عطف مؤفقیت های دولت یازدهم

نماینده دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم، اظهار کرد: توافق هسته ای، کاهش 25 درصدی نرخ تورم، ایجاد آرامش در جامعه به ویژه بازار اقتصادی و تحول نظام سلامت از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مدت دو سال فعالیت بوده است.

 

مرعشی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 پیروزی بزرگی برای دولت تدبیر و امید بود که تهدیدها را به فرصتی بزرگ برای حرکت به سوی صنعتی شدن تبدیل کرد.

 

وی همچنین از رهبر معظم انقلاب نیز به واسطه حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کرد و افزود: پشتیبانی های رهبری سبب شد تا بتوانیم با کشورهای خارجی به توافق برد- برد دست یابیم.

 

انتخابات آزاد و قانونی انتظار مردم از حجت الاسلام روحانی است

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه با بیان این که از دولت یازدهم انتظار داریم گام های بعدی را نیز همانند سایر موارد محکم و پرقدرت بردارد، اضافه کرد: گام اصلی و مهم دولت در آینده، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در چارچوب قانون اساسی و جلوگیری از رویه های غیرقانونی در این رویداد سیاسی است.

 

مرعشی با بیان این که مردم از حجت الاسلام روحانی انتظار دارند تا زمینه انتخابات آزاد و قانونی را در کشور فراهم کند، تصریح کرد: رییس جمهور نباید در این زمینه از فشارها و تهدیدها هراسی داشته باشد چرا که مردم پشتیبان دولت تدبیر و امید هستند.

 

وی افزود: در زمینه اقتصادی نیز با وجود درک محدودیت های دولت، انتظار داریم تا پس از نهایی شدن و تصویب برجام، دولت شرایط رونق اقتصادی در کشور را فراهم کرده و انتظار مصرف کنندگان را برآورده کند./9314/پ201/ج

ارسال نظرات