۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۸۳۷۲۱

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ تأکید استاندار بر لزوم برپایی نماز جماعت، انعکاس پیاده‌روی خانواده در شبکه 3 و شبکه قزوین و آغاز مرحله استانی مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه استان قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین پنجشنبه (5 شهریور)، در همایش ائمه جماعات مساجد استان قزوین در مسجد شیخ الاسلام با اشاره به اهمیت اقامه نماز جماعت در مساجد گفت: تأسف‌آور است که در بعضی مساجد نماز جماعت برگزار نمی‌شود.

 

ائمه جماعات باید طلایه‌دار برپایی نماز جماعت باشند

استاندار قزوین با مهم دانستن اقامه نماز صبح و ضرورت برگزاری آن در مساجد استان قزوین بیان کرد: ائمه جماعات باید طلایه‌دار برپایی نماز جماعت به خصوص نماز جماعت صبح باشند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری در بحث بر پا نگه داشتن نماز   با توجه به آمار اقامه‌کنندگان نماز صبح در قزوین تصریح کرد: بحث اقامه نماز صبح باید در مساجد جدی گرفته شود و روحانیت باید در این حوزه جلودار باشند.

 

انعکاس پیاده روی خانواده در شبکه 3 و شبکه قزوین

صداوسیمای مرکز قزوین همایش پیاده‌روی خانواده را در شبکه 3 و شبکه قزوین منعکس می‌کند.

 

این همایش در قالب برنامه «صبح و نشاط » با هدف تشویق مردم به ورزش، تحرک، نشاط، شادابی خانواده‌ها و گسترش فرهنگ ورزش همگانی از سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود.

 

در این برنامه علاوه بر پخش تصاویر راهپیمایی و تشویق مخاطبان به ورزش همگانی ضمن مصاحبه با مردم در قسمت‌های مختلف برنامه جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی استان و نیز برخی از غذاها و سوغات و شیرینی‌های استان معرفی و پخش می‌شود.

 

در پایان این همایش که صدها هزار نفر شرکت کننده دارد؛ جوایز ارزنده‌ای به قید قرعه به برندگان حاضر در این پیاده‌روی خانوادگی اهداء می‌شود.

 

برنامه تلویزیونی «صبح و نشاط» روز جمعه مورخه 6 شهریور 94 به تهیه کنندگی افشین بصیری از سیمای مرکز قزوین تهیه و به‌صورت زنده از شبکه 3 سیما و شبکه قزوین پخش خواهد شد.

 

آغاز مرحله استانی مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم در قزوین

جواد قلی‌پور، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از آغاز مرحله استانی مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم در قزوین خبر داد و گفت: مسابقات تسنیم و تلاوت در قزوین هم‌زمان با سراسر کشور 9 صبح امروز پنج‌شنبه، پنجم شهریور ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

 

وی افزود: مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارمندان، همسران و فرزندان دستگاه‌های فرهنگی است و در رشته‌های قرائت، ترتیل حفظ و مفاهیم برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: مسابقات تلاوت نیز در سه رشته قرائت تحقیق، حفظ کل و در رشته حفظ 15 جزء برگزار می‌شود./955/پ203/ح

ارسال نظرات