۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۸۳۷۶۷
حجت الاسلام سالک در مشهد:

داعش اهداف و نقشه های صهیونیست ها را دنبال می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در جمع فعالان کانون های مساجد سراسر کشور با تاکید بر این‌که امروز جنایات داعش در راستای صهیونیسم بین المللی است، گفت: امروز دشمن در راستای رسیدن به خواسته‌های شوم خود به تخریب مساجد کمر بسته است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های  گروه دوم از هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی باحضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور و حجت الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس امروز پنجم شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

 

 

 

 حجت الاسلام سالک در این مراسم به تشریح برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس و اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد پرداخت.

 

برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس

وی با بیان این که رسالت این کمیسیون بستر سازی قانونی است تا اسلام ناب محمدی ناب محمدی گسترش یابد، اظهار کرد: پس از 35 سال این کمیسیون قانون امر به معروف و نهی از منکر را تصویب و به تایید شورای نگهبان رساند و دولت نیز موظف است این قانون را اجرایی کند.

 

حجت الاسلام سالک حمایت کمیسیون از مدیریت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، تقویت زیر ساخت‌های کل کشور که شامل حوزه‌های علمیه و کانون‌هاست و حمایت از کانون‌ها و تقویت مراکز پژوهشی دینی را از دیگر برنامه‌ها این کمیسیون عنوان کرد.

 

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) محور معروف و یزید محور منکر بود، گفت: امروز هم امام راحل و  رهبر معظم انقلاب محور معروف و ستون خیبر اسلام و آمریکا محور منکر می‌باشد.

 

وی دربخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت مساجد گفت: مساجد پایگاه حاکمیت دینی هستند به همین دلیل باید بر اساس تقوا باشد چنانچه مسجدی پایگاه تقوا نباشد نمی‌تواند سنگر باشد.

 

وی یکی از دلایل تخریب مساجد توسط شیطان بزرگ را بردن نام خداوند در این مکان‌ها دانست و تصریح کرد: مسجد باید پایگاه فرهنگ، سیاست و دیانت و محلی برای تربیت نیروهای انقلابی باشند.

 

این نماینده مجلس ضمن بیان این نکته که 200 هزار شهید دفاع مقدس در همین پایگاه‌ها تربیت شدند، در باره بصیرت، ابراز داشت:  ما در قرآن 108 آیه در خصوص بصیرت داریم همچنین امام علی (ع) فرمودند « مدیر آن کسی است که اهل بصیرت باشد» و ما باید اهل بصیرت، صبر، پختگی و اسلام شناس باشیم زیرا در این صورت است که می‌توان مردم را جذب کرد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این موضوع که آیه 124 سوره بقره در باره جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: در کل جهان رهبری در پاکی پیامبر و ابراهیم نبی نداریم جز جمهوری اسلامی که رهبری چون امام خامنه‌ای دارد.

 

حجت الاسلام سالک در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند اقتدار جمهوری اسلامی را بشکند؛ اما نخواهد توانست زیرا شعار مردم این است که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند».

 

سیاست داعش این است که مساجد را تخریب و مسلمانان را از میان بردارد

وی در ادامه در رابطه با جنایت‌های داعش تصریح کرد: سیاست داعش این است که مساجد را تخریب و مسلمانان را از میان بردارد زیرا فلسفه آنان بر این معنا حاکم است که باید خلافت را با هر روشی برگردانند.

 

این نماینده مجلس افزود: داعش در عراق در یک روز 400 کارمند را به شهادت رساند که این جنایت آنان انسان را به یاد قوم بنی اسرائیل می‌اندازد.

 

حجت الاسلام سالک با تاکید بر این مطلب که امروز این جنایات در راستای صهیونیسم بین المللی است، بیان داشت: امروز دشمن در راستای رسیدن به خواسته‌های شوم خود به تخریب مساجد کمر بسته است.

 

براساس این گزارش، درهشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی که از 31 مرداد تا 22 شهریور در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود حجت‌الاسلام قرائتی، آیت‌الله خاتمی، حجت‌الاسلام پناهیان، معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوبخت حجت الاسلام ماندگاری، حاج علی اکبری،

 

رحیم پور ازغدی،مصباحی مقدم، رجبی دوانی، دکتر لاله افتخاری، دکتر خزعلی و دکتر محمد علی انصاری به سخنرانی می پردازند.

 

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه و خواهران نیز از 15 شهریور در دو گروه چهار روزه برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 2500نفر از اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 31مرداد لغایت 21شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/پ202/ج

ارسال نظرات