۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۸۳۸۰۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

منبر و خطابه بهترین ابزار برای ترویج معارف الهی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان بیان این که مبلغان دینی امروز رسالت سنگینی در مقابله با هجمه های سازمان یافته دارند، گفت: منبر و خطابه می تواند ابزار بسیار مهمی برای تبلیغ صحیحح معارف الهی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان باشد.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام روحانی نیا، قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی نورالهدی و مصباح الهدی استان گفت: هم نشینی با کلام روح بخش قران موجب تقویت بصیرت در انسان خواهد شد و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی سبب پویایی نظام اسلامی خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که قرآن درهای معرفت را به روی ما باز خواهد کرد، ابراز داشت: مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف الهی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که یکی از بهترین راه های تقویت بصیرت در انسان همنشینی با کلام روح بخش الهی است، ادامه داد: باید تلاش شود تا قرآن از مهجوریت خارج شود و مفاهیم آن در متن زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، معارف قرآنی را بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دانست و بیان داشت: انس و الفت با کلام الهی مانع از انحراف انسان می شود.

 

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران در برگزاری این طرح قرآنی خاطر نشان کرد: اگر به دنبال این هستیم به خوبی مفاهیم قرآنی را درک کنیم نیازمند فهم عمیق و تدبر در آن هستیم بهترین دوران برای درک درست از مبانی و مفاهیم قرآن کریم دوران جوانی و نوجوانی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به تعالی می رساند، ادامه داد: امروز به برکت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری رهبر عظیم الشان انقلاب مفاهیم تعالی بخش قرآنی در بخش های مختلف جامعه ترویج می شود و باید برای نشر و ترویج لایه های پنهان این کتاب آسمانی تمام تلاش خود را به کار گیریم و از تمام ظرفیت ها باید استفاده کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین بر ضرورت ترویج و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: بهره گیری از این شیوه زندگی موجب تحکیم بنیان خانواده شده و از تزلزل آن به شدت جلوگیری می کند و تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی در دنیای اسلام و نظام اسلامی بازگشت به قرآن و مفاهیم ناب آن است.

 

وی در ادامه به برخی معضلات اجتماعی در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد : توجه به تعالیم قرآنی و دینی بسترساز تکامل  و تعالی خانواده اسلامی است و هر چقدرخانواده ها به مبانی و درک مفاهیم آیات توجه داشته باشند جامعه بزرگ خانواده اسلامی متعالی تر و پویا تر خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا فرصت جوانی و نوجوانی را بهترین دوران برای حفظ و تقویت باورهای دینی و درک درست از آموزه های قرآن دانست و خاطر نشان کرد: قرآن بهترین سند برای الگوگیری سبک زندگی انسان معاصر است و بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان در ترویج فرهنگ منحرف غربی در جامعه اسلامی، بیان داشت: متأسفانه بخش مهمی از جامعه ما امروز تحت تأثیر این فرهنگ منحرف قرار گرفته که باید با شیوه های صحیح و اثرگذار تبلیغ دین با آن مقابله شود.

 

وی فرهنگ غربی را آسیب زا و بسیار خطرناک دانست و با بیان بیان این که مبلغان دینی امروز رسالت سنگینی در مقابله با این هجمه های سازمان یافته دارند، تصریح کرد: منبر و خطابه می تواند ابزار بسیار مهمی برای تبلیغ صحیحح معارف الهی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان باشد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر پرهیز از برنامه های فرهنگی غیر اصولی و بی اثر در جامعه تأکید کرد: برنامه های دینی و فرهنگی باید با هدف گذاری و برنامه ریزی مناسب دنبال شود تا اثرگذاری آن در جامعه قابل مشاهده باشد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به توطئه فرقه ای امروز دشمنان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که وحدت و همدلی مهم ترین راه مقابله با این توطئه خطرناک دشمنان است، تصریح کرد: متأسفانه امروز در پی همین توطئه نظام سلطه هزاران انسان بی گناه در کشورهای اسلامی کشته شدند.

 

وی سیاست آمریکا و انگلیس در کشورهای اسلامی را ایجاد و تفرقه میان شیعه و سنی دانست و با تأکید بر این که در نگاه آنها شیعه و سنی هیچ فرقی ندارند، ادامه داد: غربی ها در منطقه خاورمیانه تنها به دنبال منافع خود و همچنین تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هستند و به همین دلیل امت اسلامی باید هوشیارتر باشند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات