۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۸۰۹
وزیر اطلاعات:

استفاده درست از منابع سبب مقابله با تنگدستی می شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات گفت: بهره‌برداری از نعمت های خداوند متعال شکر نعمت است و استفاده درست از منابع سبب مقابله با تنگدستی ها می شود.
حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، ظهر امروز جمعه ششم شهریور ماه، در مراسم بهره برداری و آغاز 126 پروژه برق استان مرکزی در اراک، با بیان این که در کشور ایران در مقایسه با دیگر کشورها در بخش آب، برق و دیگر منابع، مصرف بیشتری دارد، گفت: با برنامه ریزی و همچنین مدیریت منابع باید به بهره‌وری بیشتری دست یابیم.

 

صرفه‌جویی هرچه بهتر از منابع برای بهره‌وری بهتر از منابع

وزیر اطلاعات، خاطر نشان کرد: قرآن کریم، ائمه، پیامبر اکرم(ص) و مقام معظم رهبری به بهره وری پسندیده و خوب از منابع توصیه کرده‌اند و همچنین بر صرفه‌جویی هرچه بهتر از منابع برای بهره‌وری بهتر از منابع تاکید شده است.

 

حجت‌الاسلام علوی با بیان این که قرآن کریم ریخت و پاش منابع را منع کرده است گفت: بهره‌برداری صحیح از نعمت‌های الهی بسیار سفارش شده است و در این راستا باید از ریخت و پاش خودداری کنیم.

 

وزیر اطلاعات، به فرمایشات امام صادق(ع) درباره بهره‌برداری از نعمت‌های خداوند اشاره و تآکید کرد: بهره‌برداری از نعمت خداوند متعال شکر نعمت است و اگر از منابع به درستی استفاده کنیم دچار تنگدستی نمی شویم.

 

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به این که در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی روستاهای کشور برای بهره مندی از نعمت بزرگ برق با محدودیت دچار بودند، اظهار کرد: توانمندی ها و تلاش های فرزندان انقلاب اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب سبب شد گام‌های گسترده و بلندی در عرصه های گوناگون به ویژه صنعت برق برداشته شود.

 

باید تدابیری اندیشیده شود تا از نیروی برق در کشور به نحو احسن استفاده شود

وی افزود: خدا را شاکریم که با همت و تلاش شبانه روزی جوانان غیور ایران اسلامی به خوبی و با موفقیت  توانستیم به مرحله‌ای برسیم که در سال 1375 نیروهای شرکت برق موفق به تولید تاورهای 132 - 230 و 400 ولت شدند و با این که نیاز های داخلی را به خوبی تامین کردند، در صادرات جهانی برق هم موفق بوده ایم.

 

وزیر اطلاعات، با تأکید بر این که باید تدابیری اندیشیده شود تا از نیرو برق در کشور به نحو احسن استفاده شود، بیان کرد: در کشورمان برای تولید هر مگاوات برق هزینه‌های زیادی شده و جفاست که این نیرو تلف شود.

 

استفاده هر چه بیشتر و بهتر از نعمت برق اقتضای عقل است

حجت‌الاسلام علوی در ادامه با بیان این که استفاده هر چه بیشتر و بهتر از نعمت برق اقتضای عقل است، اظهار کرد: شرکت برق استان مرکزی و برق منطقه‌ای با همت و تلاش خود، خدمات ارزنده‌ای در بهره‌برداری بیشتر و بهتر از نعمت برق ارایه کرده‌اند که قابل تقدیر است.

 

شایان ذکر است، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه و شرکت در آئین آغاز عملیات عمرانی شهری از دیگر برنامه های سفر وزیر اطلاعات به استان مرکزی است./842/پ202/ب4

ارسال نظرات