۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۸۳۸۲۴
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

اختلاف سلیقه در برخی مسائل سبب دوقطبی سازی و خدشه‌دار شدن وحدت نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به این که نگذاریم دشمن فکر کند بین ما دو قطبی وجود دارد، گفت: البته هر دو نفر هم سلیقه‌شان یکی نیست و اگر اختلاف نظری وجود دارد دشمن بداند که وحدت کامل در کشور حاکم است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با بزرگداشت هفته دولت ابراز کرد: دولتمردان هر ساله در شهرها و روستاها می‌روند و گزارشی از کارهای خود ارائه می‌دهند که این طبق منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف کارهای بسیار عظیمی صورت گرفته است، در زمینه برق، مخابرات و مانند آن پروژه‌های بسیاری انجام شده است.

 

وی گفت: دولت‌های مختلف کارهای مفیدی انجام دادند و این تلاش‌ها سبب پیشرفت در زمینه‌های علمی و تسلیخاتی شده‌ است، این هفته نیز هفته پدافند هوایی است که در مقایسه با اول انقلاب در این عرصه بسیار رشد کرده‌ایم و این سربازان امام زمان(عج) آسمان و امنیت ما را حفظ می‌کنند و با آن مبارزه می‌کنند، اما چون این آگاهی و بیداری را دشمن می‌داند، جرأت نمی‌کند به مقابله با کشور بپردازد.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: ما ابتدای جنگ حتی یک گلوله هم نداشتیم اما هم اکنون موشک‌های دوربردی داریم که از کشور خودمان می‌توانیم حیفا و اسرائیل را بزنیم،‌ امیدواریم کشور ما را از همه بلاها مصونیت پیدا کنند و در سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت این شعار به درستی تحقق بیابد.

 

وی با اشاره به برخی از مسائل روز گفت: نگذاریم دشمن فکر کند بین ما دو قطبی وجود دارد، البته هر دو نفر هم سلیقه‌شان یکی نیست و بنا نیست که دشمن هم یک اختلافات نظری داریم، دشمن بداند که وحدت کامل وجود دارد و هیچ گونه تردیدی نداریم که باید در برابر مستکبران بایستیم و قرآن می‌فرماید اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید، کید دشمنان به هیچ کس ضرری نمی‌زند.

 

وی با تسلیت سالگرد شهادت سیدمحمد باقر حکیم، خاطرنشان کرد: وی بعد از نماز جمعه در سال 82 توسط مزدوران استکبار در اثر انفجار بمب با عده‌ای از نمازگزاران جمعه به شهادت رسیدند و تکه‌هایی از پیکرهایشان به دیوارهای حرم امام علی(ع) چسبید.

 

امام جمعه اصفهان با خاطرنشان 8 شهریور سالگرد شهادت شهید رجایی و حجت‌الاسلام باهنر به دست منافقان اظهار کرد: این روز را روز مبارزه با ترور و تروریسم نام نهاده‌اند و پایانی‌ترین روز هفته دولت است، متأسفانه ما در زمانی قرار گرفته‌ایم که ظالمان به حدی بی‌حیا شده‌اند که ترورهای دولتی و غیردولتی در دنیا انجام می‌شود اما ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کنند.

 

حمایت از مسلمانان مظلوم حمایت از تروریسم نیست

وی با بیان این که ما در سوگ هفدهزار شهید ترور نشسته‌ایم، ابراز کرد: این شهدا به دست مزودوران استکبار جهانی که افراد بزرگواری و روحانیت بودند و هنوز هم دشمن به کارهای خودش ادامه می‌دهد و این اصلا خواسته جمهوری اسلامی نیست و ایران را طرفدار تروریسم در لبنان و سوریه معرفی می‌کنند در حالی که آنان در جبهه مقاومت قرار دارند و مگر ما می‌توانیم طرفدار مظلوم نباشیم.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: قرآن می‌فرماید اگر دو طایفه از مؤمنان به مبارزه با یکدیگر پرداختند شما به مقابله با کسی بپردازید که ظلم کرده است، دستور صریح قرآن است که باید طرفدار مظلوم باشیم، مخصوصا اگر این دو طایفه مسلمان باشند و یکی از آنان زیربناهای کشور اسلامی را نابود می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: طرفداری از یمن طرفداری از تروریسم نیست، طرفداری از عراق و سوریه که داعش در این کشور حضور دارد، حمایت از تروریسم نیست، حمایت آمریکا از تروریسم خلاف انسانیت است و هر کس به نفع آمریکا و اسرائیل کار کند، او کشور خوبی است و هر کس خلاف آنان کار بکند را متهم به تروریسم می‌کند، کشور ما و مردم ما زخم‌خورده از تروریسم هستند و امیدواریم خون این مظلومان گردن این ظالمان را بگیرد.

 

 

وی همچنین در خطبه اول در ادامه بحث معجزه و با اشاره به این که قرآن معجزه پیامبر(ص) است، اظهار کرد: از طریق قرآن می‌توان خداوند را اثبات کرد، زیرا این کتاب که خود به خود به وجود نیامده است و خود پیامبر(ص) نیز می‌گوید این کتاب کار من نیست، پس این کتاب دلیلی بر وجود خداوند است./914/پ201/ج

 

ارسال نظرات