۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۸۳۸۲۶
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

حج مظهر وحدت امت اسلام/ مردم در استفاده از خدمات بانکی به نظر مرجع تقلید خود مراجعه کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اهمیت فریضه حج از منظر جنبه‌های اجتماعی بسیار فراتر از شاخصه‌های فردی آن است و حج نشان‌دهنده عظمت و قدرت اسلام و مظهر وحدت امت رسول الله است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان با گرامیداشت هفته حج و یادآوری جایگاه رفیع این فریضه الهی در اسلام، اظهار داشت: حج از فروع دین و از ضروریان اسلام است که حتی تأخیر آن به هنگام استطاعت گناه کبیره محسوب می‌شود.

 

وی با یادآوری اهمیت حج در ابعاد فردی و اجتماعی برای مسلمانان، افزود: جمع شدن مسلمین از همه نقاط جهان از هر نژاد و هر زبان با یک شعار و یک ذکر، حج را به زنده کننده هویت اسلامی بدل می‌کند تا آنجا که در روایات آمده است، تا گرداگرد کعبه شلوغ است و حج برقرار، اسلام باقی است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از زحمات تمامی دولتمردان به‌ویژه مسؤولان این شهرستان، به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیأت دولت اشاره کرد و گفت: توجه دادن همه مسؤولان به تداوم دشمنی آمریکا و اهداف استکبار جهانی در شرایط فعلی از مهم ترین توصیه‌های معظم له بود.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر این نکته که مسؤولان به واسطه توافق هسته‌ای از دشمنی آمریکا غافل نشوند، تصریح کرد: غفلت از دسیسه‌های رنگارنگ نظام سلطه و سهل انگاری در مسدود کردن راه‌های نفوذ دشمن، خطرات بزرگی را برای انقلاب و کشور ما در پی‌خواهد داشت.

 

مؤمنان در استفاده از خدمات بانکی به نظر مرجع تقلید خود توجه کنند

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی، اظهار امیدواری کرد که شعار بانکداری بدون ربا در سیستم بانکی کشور تحقق یابد و خاطر‌نشان کرد: ربا در اسلام به قدری مضموم است که از ربا خواری به عنوان اعلام جنگ با خدا یاد شده است.

 

وی جامعه اسلامی را به‌واسطه وابسته شدن غالب زندگی‌ها به مسائل و خدمات بانکی، با خطر بزرگی روبرو دانست و تأکید کرد: متاسفانه خدمات یولی و بانکی به‌جای جای زندگی افراد سرایت کرده، ازاین‌رو مؤمنان باید برای نجات از این خطر بزرگ در استفاده از خدمات بانکی به نظر مراجع تقلید خود توجه و عمل کنند./977/پ201/ب4

ارسال نظرات