۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۸۳۸۳۰
امام جمعه شهرری:

دشمن به دنبال تغییر فرهنگ مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: دشمنان در عرصه داخلی تلاش می‌کنند تا فرهنگ مردم ایران را عوض کنند و در این زمینه سخنان خود را به زبان ساده‌لوحان جاری می‌کنند تا مردم ایران نسبت به آمریکا و اسرائیل غاصب دیگر بدبین نباشند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امام رضا(ع) فرمودند: کسی نمی‌تواند ادعای تقوا کند مگر اینکه از مجموعه حرام‌ها، گناهان، اذیت و آزار همه انسان‌ها به خصوص مومنان دست بردارد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعایی می‌فرمایند: خداوندا به دست من خیر و خوبی را برای مردم جاری ساز بدون اینکه بر مردم منت نهم تا عمل من از بین برود.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: خیر در فرهنگ ما دایره گسترده دارد هر عمل صالح و خوب خیر محسوب می‌شود، در قرآن آمده که انسان هر عمل خیری را که انجام دهد به خود او بازگشت خواهد داشت بنابراین به نفع انسان است که در اعمال خیر نسبت به دیگران سبقت بگیرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: در حدیث آمده که معصوم(ع) فرمودند در کار خیر مسابقه بگذارید زیرا شیطان تلاش می‌کند که نگذارد شما کار خیر انجام دهید، کسانی که در کار خیر جلوتر از بقیه مردم باشند تقرب آنها به خدا بیشتر است.

 

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: ما درباره مساله امر به معروف و نهی از منکر 36 سال عقب هستیم در حالیکه امام راحل همه ما را به این مساله سفارش کرده بودند ما هر جا به سخنان امام راحل گوش ندادیم ضرر کردیم.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم جامعه است، ابراز کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب شده است که امیدواریم در کشور اجرایی شده و کارشکنی نشود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن تبریک هفته دولت به خدمتگزاران جمهوری اسلامی گفت: دولتمردان خدمت‌گزاری را در زندگی خود اصل قرار دهند خداوند کسانی را که خدمت‌گزار مردم باشند دوست دارد، در گذشته حکومت‌هایی آمده و رفتند اما در هیچ زمانی مانند دوره انقلاب بین مردم و دولت رابطه نبوده است.

 

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر روز مبارزه با تروریسم است، عنوان کرد: مردم کشور ما از همه اقشار جامعه با وجود 17 هزار ترور از سوی دشمنان قربانی تروریست است و این آمار کمی نیست.

 

امام جمعه شهرری اظهار داشت: مبارزه با تروریست شعار قشنگی است که امروز استکبار جهانی یعنی آمریکا از آن استفاده ابزاری می‌کند تا کشورهای دیگر را خلع سلاح هسته‌ای کند در حالیکه از سردمدار تروریست یعنی اسرائیل با همه امکانات حمایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: آنها خود تروریست و تروریست‌پرور هستند بعد به کشور ما می‌گویند شما تروریست هستید کشوری که از مردم مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و غزه حمایت می‌کند، وقاحت را به جایی رساندند که حتی برای وارد شدن به کشور ما شرط به رسمیت شناختن اسرائیل را قرار می‌دهند.

 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دولتمردان بیان داشت: رهبر انقلاب در این جلسه خطر آمریکا را هشدار دادند و از دولتمردان خواستند که هوشیار باشند کار آمریکا ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است تا از این طریق به منافع خود دست یابد.

 

امام جمعه شهرری افزود: آنها در عرصه خارجی تلاش می‌کنند از طریق سوریه به عراق وارد شده و آنجا را تجزیه کنند.

 

شاهچراغی در ادامه بیانات رهبر انقلاب گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند که انقلاب اسلامی را مصادره کند و این خطر جدی است، باید از نیرنگ‌های آمریکا ترسید زیرا آنها دروغگو بوده و تعهد نمی‌شناسند.

 

وی افزود: دشمنان در عرصه داخلی تلاش می‌کنند تا فرهنگ مردم ایران را عوض کنند و در این زمینه سخنان خود را به زبان ساده‌لوحان جاری می‌کنند تا مردم ایران نسبت به آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای دیگر بدبین نباشند.

 

امام جمعه شهرری در ادامه تصریح بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: دشمنان دنبال فضاسازی هستند تا از طریق کسانی که به آنها علاقه و عشق دارند زمینه نفوذ خود را فراهم کنند که متاسفانه در این زمینه برخی رسانه‌ها نیز به نفع آنها حرف می‌زنند.

 

شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: حرف مردم ما سخن امام راحل است که تا زمانیکه آمریکا آدم نشود ما با آنها ارتباط برقرار نمی‌کنیم و بدانید که آمریکا هنوز آدم نشده است./807/پ201/ب4

ارسال نظرات