۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۳۸۳۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

نتیجه مذاکرات تغییری در نگرش ما نسبت به استکبار ایجاد نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین گفت: ما با دشمنان دشمنی سابق خود را داریم و با به نتیجه رسیدن مذاکرات، دشمنی ما با آن‌ها به اتمام نرسیده است.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه قزوین با اشاره به اهمیت زکات، آن را به عنوان یکی از ستون های معرفی شده در روایات برای اسلام نام برد و گفت: اگر امت اسلام به بر پا نگه داشتن این واجب دینی بپردازند، بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه حل خواهدشد.

 

وی یکی دیگر از دلایل مشکلات اقتصادی کشور را نظام ربوی بانکی دانست و افزود: اگر امروز ما دچار بسیاری از مشکلات اقتصادی هستیم، دلیل آن وجود نظام ناپاک ربوی در بانک‌های جمهوری‌اسلامی است.

 

امام جمعه قزوین در ادامه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین بزرگداشت هفته دولت تصریح کرد: دولت وظایفی دارد که باید درجامعه به انجام صحیح آن مبادرت کند؛ یکی از این وظایف بر پا نگه داشتن دین و گسترش آن در جامعه است و دولت باید جامعه را از رفتارهای ضد دینی پاک کند؛ دیگر وظیفه‌ای که دولت دارد، ایجاد امنیت در زمینه‌های گوناگون مانند امنیت اجتماعی، نظامی و یا امنیت شغلی برای جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین دیگر وظایف دولت را مبارزه با تبعیض، بی‌عدالتی و ظلم، مقابله با هجوم فرهنگی غرب و حفظ و ارتقای احترام مردم در جامعه دانست و ابراز داشت: دولت باید با ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها مبارزه و از سر کار آمدن افراد ناشایست در کارهای دولتی جلوگیری کند و کار را به افراد شایسته واگذارد؛ همچنین دولت نشان دهنده عفت در جامعه باشد و از رفتارهایی که خارج از حدود عفاف باشد بپرهیزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی آمدن آمریکا و دیگر کشور های هم پیمانش را به پای مذاکره بی طمع نخواند و افزود: آن‌ها به چند دلیل حاضر به مذاکره شدند، که نخستین دلیل آن این بود که نشان دهند ایران را تسلیم خود کرده‌اند؛ دلیل بعدی آن‌ها نفوذ در ایران و یارگیری در بین احزاب سیاسی ما بود که البته همه توطئه های آن ها به لطف خردمندی مذاکره کنندگان ما و اتخاذ رهنمود های رهبر معظم انقلاب در مذاکرات خنثی شد.

 

وی از دلایل دیگر تن به مذاکره دادن آمریکا و هم پیمانانش سخن به میان آورد و گفت: ایجاد اختلاف بین صفوف مردم، جلوگیری از پیشرفت‌های تکنولوژی ما و قطع امید کشورهای انقلاب‌خواه منطقه از حمایت ایران از دیگر خواسته‌های شوم غرب در مذاکرات بود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین در پایان به چند نمونه از خیانت‌های انگلیس در گذشته به ایران اشاره کرد و گفت: ما با دشمنان دشمنی سابق خود را داریم و با به نتیجه رسیدن مذاکرات، دشمنی ما با آن‌ها به اتمام نرسیده است./955/پ201/ب4

ارسال نظرات