۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۸۳۸۴۷
مشاور فرهنگی رییس جمهور:

دولت تلاش کرده در دام افراطیون نیفتد

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی رییس جمهور گفت: یکی از اصولی که دولت خود را پایبند به آن می‌داند، اصل اعتدال است و تلاش کرده است در دام فعالیت‌های افراطی سال‌های گذشته نیفتد و نگذارد حوادثی که در گذشته به اسم اصلاح طلبی رخ داد تکرار شود.
آشنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری، در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته زاهدان، هفته دولت را فرصتی برای گزارش‌دهی به ملت ایران دانست و گفت: دولتمردان باید خود را خدمتگزار و امانتدار مردم بدانند و در مقابل آنان پاسخگو باشند.


مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری بیان کرد: رابطه دولت با مقام معظم رهبری روابطی ولایت‌مدارانه و مسؤولانه است اما این رابطه زمانی ارزشمند است که روابط بین دولت و ملت نیز به همان ظرافت طراحی شود.


وی افزود: در سیاست خارجی و همچنین حوزه اقتصاد اتفاقات خوبی افتاد، همچنین آمارها نشان می‌دهد که با مدیریت‌های خوبی که در حوزه فرهنگ و سیاست‌های داخلی صورت گرفته، امید و سرمایه اجتماعی در کشور ارتقا پیدا کرده است.


آشنا اظهار داشت: مشکلات کم نیست و کسی منکر نمی‌شود، مسیر هم صاف و آماده و پیموده نیست اما امید به اینکه با همکاری و همدلی می‌توان این مسیر را پیمود، افزایش یافته است.


وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار، برنامه‌ای ارائه داد که متشکل از 16 محور اصلی بود، از جمله اینکه اعلام کرد رویکرد دینی دولت، رویکرد رحمت اسلامی است و تلاش کرد تا پیوند میان جامعه دینی و دولت دینی را تقویت کند.


مشاور فرهنگی رییس‌جمهور ادامه داد: برای مقابله با خشونت‌هایی که امروزه به اسم اسلام در منطقه صورت می‌گیرد، باید اسلام اصیل که اسلام رحمت، برادری، همدلی و محبت است را ارائه دهیم.


وی افزود: دومین اصلی که دولت خود را پایبند به آن می‌داند، اصل اعتدال است و تلاش کرده است در دام فعالیت‌های افراطی سال‌های گذشته نیفتد و نگذارد حوادثی که در گذشته به اسم اصلاح طلبی رخ داد تکرار شود.


آشنا در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی که دشمنان برای ایران اسلامی به وجود آوردند، گفت: انواع تحریم‌هایی که دشمنان علیه نظام اسلامی طراحی کردند، شرایط سختی را به وجود آورد اما وقتی دیدند که ملت ایران در اوج تحریم هم سر تسلیم فرود نیاورد، چاره‌ای جز تسلیم و مذاکره با ما نداشتند.


مشاور فرهنگی رییس‌جمهور در پایان اظهار کرد: اجماع سازی و عقل جمعی با استفاده از کارشناسان صاحبنظر در زمینه‌های مختلف عامل موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای بود و توانستیم در برابر 6 قدرت دنیا مذاکرات موفقیت‌آمیزی انجام دهیم و به موافقت‌نامه‌ای برسیم که ضامن عزت ملت و عظمت کشور باشد./831/پ202/ج

ارسال نظرات