۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۸۵۰
آیت الله علما:

دولت در روابط خود با غربی‌ها محتاط عمل کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما گفت: دولت در روابط خود با کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید جنبه احتیاط را رعایت کند و اجازه ندهد در امور داخلی کشور دخالتی صورت گیرد.
آيت الله مصطفي علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در هشتم شهریور ماه اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر باید در صفاتی همچون تقوا، پرهیزکاری، ولایت مداری، اخلاص و تبعیت از تفکر امام راحل الگوی دولتمردان قرار گیرند.

 

وی با بیان نکاتی از دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای هیأت دولت، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات مهمی را بیان کردند که باید مورد توجه اعضای هیأت دولت و مردم قرار گیرد.

 

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درایت و تدبیر خود همواره نکاتی ارزشمند را برای مردم بیان می کنند و باید به فرمایشات دلسوزانه رهبر توجه ویژه داشت.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به سالروز انفجار تروریستی در حرم امام علی (ع) خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی برگی دیگر از جنایات مستکبران را ورق زد و در این حمله تروریستی آیت الله سید محمد باقر حکیم به شهادت رسید.


وی ادامه داد: آمریکا قابل اعتماد نبوده و همواره به دنبال سوء استفاده از کشور های دیگر است، دولت در روابط خود با کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید جنبه احتیاط را رعایت کند و اجازه ندهد در امور داخلی کشور دخالتی صورت گیرد.

 

آیت الله علما خواستار توجه بیشتر مسؤولان به مسائل فرهنگی جامعه شد و گفت: کار فرهنگی باید مقدم بر کار اقتصادی باشد زیرا فرهنگ زیربنای اصلی جامعه را تشکیل می دهد، توجه به جنبه فرهنگی امور و اصلاح آن ها کار دشواری است.

 

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: باید توجه بیشتری به آثار تولید شده مبذول شود تا با موازین انقلاب و اسلام سنخیت داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد ایران دانست و افزود: نباید اجازه داد کشور بازار خارجی ها شود و باید داد و ستد متقابل و متعادل باشد، در غیر اینصورت حضور تجار در کشور کمکی به بهبود اقتصاد نخواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان خواستار توجه بیشتر مسؤولان به حل مشکل اشتغال جوانان شد و ابراز کرد: با برنامه ریزی های دقیق و بکارگیری اقتصاد مقاومتی می توان اقتصاد کشور را رشد داده و به خودکفایی رساند، در این زمینه باید به توانمندی های جوانان کشور اعتماد کرد و زمینه اشتغال آن ها را فراهم آورد./857/پ201/ب4

ارسال نظرات