۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۳۹۳۰
13 شهریورماه؛

آزمون سراسری معارف قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: سیزدهم شهریورماه جاری، مرحله شهرستانی مسابقات معارف(مفاهیم) قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان برگزار می شود.
مسابقات معارف قرآن کريم

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: مسابقات مفاهیم قرآن کریم که در سال های گذشته در کنار مسابقات قرآن سازمان اوقاف برگزار می شد، در سال جاری با تغییرات جدیدی در آیین‌نامه مسابقات قرآن و نحوه برگزاری آن، با عنوان «مسابقات معارف» برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاع رسانی انجام شده، ثبت نام از قرآن آموزان برای شرکت در مرحله شهرستانی این مسابقات از پنجم مرداد امسال آغاز شد و تا دوازدهم شهریورماه جاری ادامه دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات معارف قرآن کریم نیز جمعه، سیزدهم شهریورماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان های هشت‌گانه استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که مسابقات مزبور در مقاطع سنی بالای 18 سال برگزار می شود، افزود: قرآن آموزان و علاقه‌مندان برای نام نویسی در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری معارف قرآن‌کریم می توانند به سایت مسابقات قرآن به آدرس www.s-iqc.ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های مختلف استان مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه در مورد محتوا و منبع سؤالات این آزمون در مرحله شهرستانی، با بیان این که محتوا و منابعی برای برگزاری مسابقات معارف در سال ۹۴ اعلام شده که منابع اعلام شده برای مرحله شهرستانی، تفسیر سوره‌های انفال و توبه براساس تفسیر نمونه است، خاطرنشان کرد: سؤالات رشته معارف قرآن در مرحله شهرستانی، از ابتدای سوره انفال تا پایان سوره توبه، براساس تفسیر نمونه تألیف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی است.

 

به گفته وی در مرحله شهرستانی مسابقات معارف قرآن، براساس تعداد شرکت‌کنندگان حداقل پنج نفر و حداکثر ۱۰ نفر برتر در هر کدام از بخش‌های بانوان و آقایان انتخاب و تجلیل می‌شوند و نفرات اول تا پنجم مرحله شهرستانی نیز به تفکیک بانوان و آقایان منوط به احراز حداقل امتیاز ۸۰ تا ۱۰۰ به مرحله استانی مسابقات راه می یابند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مرحله استانی مسابقات معارف پانزدهم آبان ماه و مرحله کشوری این مسابقات نیز نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: پیش از برگزاری مرحله کشوری مسابقات معارف، کارگاه‌های آموزشی ویژه منتخبان مرحله استانی به منظور افزایش آمادگی برای حضور در مرحله کشوری برگزار می شود که سازمان اوقاف زمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی را نیز از پانزدهم آبان تا پانزدهم آذرماه امسال تعیین کرده است.

 

وی در ادامه از اعزام قرآن آموزان برتر خراسان شمالی به مسابقات کشوری قرآن کریم در مقطع سنی شکوفه ها خبر داد و افزود: در بخش آقایان نفرات برتر رشته های مختلف شامل علیرضا زمزمی در رشته اذان و قرائت، مصطفی رحمتی در رشته ترتیل، محمد جوهری در رشته حفظ کل و سجاد فیاض در رشته حفظ 20 جزء به عنوان نفرات برتر مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم از خراسان شمالی به مرحله کشوری اعزام شدند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: همچنین در بخش بانوان نیز در رشته ترتیل فائزه تاجری، رشته قرائت زهرا میرابی و در رشته حفظ 20 جزء فاطمه رحمانی به عنوان نفرات برتر استان خراسان شمالی راهی مرحله کشوری این مسابقات شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در محل اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری بوده و یکشنبه هفته جاری، نفرات برگزیده آن معرفی می شوند./9314/ت302/ح

ارسال نظرات