۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۳۹۸۳
امام جمعه موقت اصفهان:

توافق نباید سبب فراموش کردن دشمنی با استکبار شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید به خاطر رفع تحریم‌ها و یا توافق هسته‌ای که معلوم نیست تا چه حد به سود مردم است و سرنوشت آن چیست و هنوز بر روی آن بحث داریم دچار توهم خدمت به ملت شوند و دشمنی‌ها را فراموش کنیم و جایگاه کشور در افکار عمومی را خدشه دار کنیم.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم غفلت از دشمنان و فراموش نکردن دشمنی‌های آنان گفت: رهبر انقلاب تأکید دارند که از مکر دشمنان غافل نباشید و علت این تأکیدات ایشان این است که ما درگیر مباحث مختلفی هستیم که طرف مقابل ما هم دشمنان ما هستند.

 

وی در ادامه افزود: امروزه ما درگیر بحث هسته‌ای و مذاکره با غربی‌ها هستیم، در این مسائل گاهی دشمن در باغ سبزی با رفتاری نظیر سفر به ایران نشان می‌دهند، این مسائل ممکن است این توهم را به وجود بیاورند که می‌توان با آمریکا و غربی‌ها تعامل داشت حتی برخی افراد و جریانات ساده اندیش این روزها به دنبال ممانعت از شعار مرگ بر آمریکا هستند و تلاش می‌کنند به نام تعامل و منافع ملی مانع از استکبر ستیزی در کشور بشوند.

 

دشمنی غربی‌ها مسأله دیروز و امروز نیست

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: علت تأکید رهبر معظم انقلاب بر فراموش نکردن دشمنی‌ها این است که مسؤولان و مردم توجه داشته باشند که دشمنی غرب با ما مسأله دیروز و امروز نیست، انگلیسی‌ها حدود دو قرن است که با ما دشمنی دارند و علیه ما توطئه می‌کنند، از دوران پادشاهان تا زمان فتنه سال 88 این انگلیس‌ها بودند که علیه ما توطئه می‌کردند و سفارتخانه‌ آنها لانه جاسوسی شده بود.

 

حجت الاسلام رهبر با بیان این‌که رهبر انقلاب تأکید دارند که مسؤولان ما حواس خود را نسبت به دشمنان و توطئه‌های آنان جمع کنند و دقت نظر داشته باشند تصریح کرد: نباید به خاطر رفع تحریم‌ها و یا توافق هسته‌ای که معلوم نیست تا چه حد به سود مردم است و سرنوشت آن چیست و هنوز بر روی آن بحث داریم دچار توهم خدمت به ملت شوند و دشمنی‌ها را فراموش کنیم و جایگاه کشور در افکار عمومی را خدشه دار کنیم.

 

وی ایران را الگویی برای جبهه مقاومت و دیگر کشورهای مظلوم جهان دانست و اظهار کرد: امروزه دشمن در تلاش است تا با استحاله فکری، فرهنگی و سیاسی ما را به جایی بکشاند که بتوانند ادعا کنند ایران پس از سال‌ها مقاومت به زانو درآمد و دشمنی‌ها و توطئه‌های ما را فراموش کرد.

 

چشم مستضعفین عالم به ما دوخته شده است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان کوبنده و آتشین امام خمینی و رهبر معظم انقلاب راجع به آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که به غربی‌ها و آمریکا اعتماد ندارند و مسؤولان و دولت مردان نباید به خاطر توهم منافع ملی و خدمت به مردم دشمنی‌ها را فراموش کنند و از ارزش‌ها و گفتمان مقاومت و راه و خط امام و جبهه استکبار ستیزی عبور کنند.

 

حجت الاسلام رهبر شکست جبهه اسلامی، انقلابی و ایرانی را بالاترین شکست خواند و افزود: چشم مستضعفین عالم به ما دوخته شده است و مستکبران عالم نیز مراقب ما هستند و همین مسأله موجب می‌شود تا شکست در این عرصه به واسطه فراموشی مکر و نیرنگ دشمن دچار شکستی بزرگ شویم که از شکست در مذاکرات و مسائل سیاسی که امروزه مطرح است بسیار بدتر و بزرگ‌تر است.

 

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب پیرامون بی تو‌جهی برخی دولتمردان و مسؤولان نسبت به دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان تصریح کرد: این دغدغه در مردم نیز وجود دارد، ما مخالف گفت‌وگو و مذاکره نیستیم و با قدرت این مسائل را دنبال می‌کنیم ولی چه به نتیجه برسیم چه نرسیم مسأله‌ای که از همه چیز اهمیت بیشتری دارد این است که موضع استکبار ستیزی و ضد آمریکایی ما ضعیف نشود و توهم منافع ما را به بزرگترین خسارت که دست کشیدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی است دچار کند./1304/ت302/ش

ارسال نظرات